حریرچی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمار تخت‌های بیمارستانی کشور به تفکیک خصوصی و دولتی

معاون کل وزارت بهداشت از آمار تخت های بیمارستانی را به تفکیک نوع بیمارستان تشریح کرد.

لزوم گسترش خدمات مراقبت در منزل// بازسازی ۴۵ هزار تخت بیمارستانی/ در هیچ کجای دنیا تعداد تخت‌های بیمارستانی را کاهش نمی‌دهندایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار تخت های بیمارستانی کشور به تفکیک در بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: بر اساس توسعه تخت‌های مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور از میان ۱۴۰ هزار و ۸۵۹ تخت بیمارستانی، ۹۷ هزار و ۲۰۵ تخت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی،  ۱۱ هزار و ۵۷۰ تخت در مراکز درمانی تحت پوشش بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ۱۷ هزار و ۹۲۵ تخت در بیمارستان‌ها بخش خصوصی، ۴ هزار و ۵۶۴ تخت در بیمارستان‌های خیریه و بقیه در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح قرار گرفته است.

نوسازی ۴۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده در طرح تحول سلامت

او ادامه داد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۲۶ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور اضافه شد که از این تعداد برخی از تخت‌های بیمارستانی جدید هستند و  ۴۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده به طور کامل بازسازی شده است.

حریرچی تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه تخت بیمارستانی در بعضی مناطق دچار کمبود تخت هستیم و ۶ هزار تخت با اولویت مناطق محروم و مورد نیاز کشور گسترش می‌دهیم تا دسترسی مردم به تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: در برخی بیمارستان‌های کوچک مانند مراکز درمانی ۵۰ تخته خوابی نسبت تخت به جمعیت نسبت به سایر بیمارستان‌ها بیشتر است و این بیمارستان‌ها از ضریب اشغال تخت پایینی برخورداند.

او ادامه داد: با اینکه در برخی از مناطق تخت‌های بیمارستانی توسعه پیدا کرده است، اما اولویت وزارت بهداشت توسعه بهداشت در پیشگیری نسبت به درمان و توسعه خدمات سرپایی نسبت به خدمات بستری در مراکز درمانی است، اما این بدان معنی نیست که ما نیازمند اضافه کردن هیچ تخت بیمارستانی در کشور نیستیم و یا باید تخت‌های مراکز درمانی‌ را کاهش بدهیم، چرا که در هیچ کجای دنیا این طور تعریف نشده  است که تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند.


بیشتر بخوانید: اقتصاد سلامت عامل ایجاد تعادل در حوزه بهداشت و درمان


لزوم گسترش خدمات پرستاری در منزل

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: باید اقدامات خوبی در زمینه انتقال مراقبت‌های بیمارستانی به منزل انجام دهیم و نیروی پرستاری را در زمینه مراقبت از بیماران در محیط خانه آموزش دهیم.

او یادآوری کرد: باید بستر خدمات مراقبت در منزل پرستاری از بیماران بستری را ایجاد کنیم و این گونه خدمات را در دسترس بیماران و به ویژه مراجعه کنندگان سالمند قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار