استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

صادرات ٢ میلیارد دلاری خراسان رضوی به افغانستان/ سرانه تخت در مشهد نسبت به کلان شهرها پایین تراست

رزم حسینی با اشاره به مرز مشترک میان ایران و افغانستان گفت: این مرز فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور است و سالانه 2 میلیاردتومان صادرات داریم.

صادرات ٢ میلیارد دلاری خراسان رضوی به افغانستان/ سرانه تخت در مشهد نسبت به کلان شهرها پایین تراستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی به دلیل  زیارت  بیش از ۳۰ میلیون زائر برای به این محل مورد توجه است و بر اساس همین ویژگی  بیش از ۳ میلیون زائر خارجی و ۵۰۰ هزار اتباع مقیم در استان داریم ؛  جمعیت استان ۶ میلیون و ۷۰۰ است و همواره ۲ میلیون جمعیت شناور در سال داریم.

وی با اشاره به مرز‌های جغرافیایی گسترده استان خراسان رضوی گفت: داشتن بیش از ٧٠٠ کیلومتر مربع با افغانستان فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی است البته سالانه صادرات ٢ میلیارد دلاری به افغانستان داریم.

سرانه پایین تخت بیمارستانی در مشهد

استاندار خراسان رضوی افزود: سرانه تخت بیمارستانی در مشهد نسبت به سایر دانشگاه‌های تیپ اول مثل فارس و شیراز و تبریز و اصفهان پایین‌تر است.

رزم حسینی بیان کرد: در چهل سال انقلاب در گام اول اقداماتی را انجام دادیم و در حوزه امنیتی وضعیت خوبی در منطقه داریم و قدرت دفاعی ما قابل توجه است و در حوزه سیاست کمتر کشوری شبیه ایران در منطقه داریم که سران کشور با انتخابات منتخب شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در همه زیرساخت شاخص‌های خوبی در مورد دسترسی به آب و برق داریم و ٨۵ درصد روستاییان از گاز برخوردار هستند و بیشتر روستا‌ها خانه بهداشت دارند، اما غفلت‌های در حوزه روستایی داریم، امروز جامعه شهری برعکس آغاز انقلاب ٧۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

رزم حسینی حاشیه نشینی را یکی از معضلات کشور دانست و گفت: امروز ٢۵ میلیون ایرانی و ٣٠ درصد جمعیت مشهد در حاشیه شهر‌ها سال هستند و این نتیجه برخی اشتباهات بوده و موجب شده جامع روستایی از کارآفرینی فاصله گرفته است.

نخبگان با میانبر زدن کشور تحریم‌ها را دور می‌کنند

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: امروز گام دوم انقلاب را رهبری معظم ابلاغ بیان کرده اند که بر اساس این بیانیه اقتصاد و عیوب ساختاری موجب شده با چالش‌های روبه رو شویم و نتوانستیم اقتصاد را ارتقا دهیم و دشمنان نیز با تحریم‌ها به دنبال تضعیف پایه‌های انقلاب با فشار اقتصادی هستند و نخبگان کشور با انجام کار‌های میانبر می‌توانند کشور را از تحریم عبور دهند.

خدمت رسانی به ٣۵ میلیون نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان امام رضا برگزار شد، اظهار کرد: در استانی فعالیت می‌کنیم که خدمت دو سویه داریم چرا که همزمان به زائران و مجاوران خدمت رسانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵ میلیون نفر مجاور تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند همچنین به بیش از ٣٠ میلیون نفر زائر ایرانی و خارجی خدمت رسانی می‌کنیم و مشهد مقدس در ایام پیک، چون ٢٨ صفر، اربعین و میلاد امام رضا شاهد افزایش سفر زائران به مشهد مقدس هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از طرفی دانشکده‌های کلان منطقه ٩ آمایشی نیز در ورودی شهر‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنند و به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شهید کشور خدمات دانشجویی بهداشتی و درمانی و اجتماعی به مردم می‌دهیم.

وی بیان کرد: قطعا با چالش‌هایی رو به رو هستیم اما در دولت یازدهم و دوازدهم خدمات شایسته‌ای در حوزه سلامت شاهد بودیم و در دولت دوازدهم این خدمات توسعه پیدا کرد.

دارابی بیان کرد: همکاری مجلس نشان از عزم آنها در کنار دولت برای خدمت مردم است چرا که سلامتی اولین نیاز توسعه پایدار و رشد و بالندگی است و امیدواریم بتوانیم چالش‌ها را تدبیر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: در شرایطی که استکبار جهانی با فشار نظامی مانند جنگ تحمیلی و داعش نتوانست انقلاب ما را به زانو در آورد از طریق جنگ اقتصادی برای مردم چالش ایجاد کند و در جنگ اقتصادی هستیم، اما با رهبری مقام معظم رهبری، حمایت دولت و مجلس و قوه قضائیه در این جنگ اقتصادی پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.