صدیقی:

آتش بس و پذیرش زندگی سیاسی توسط طالبان، بخش عمده نقشه راه صلح هستند

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: تفاهم با طالبان باید به آتش بس، قبول زندگی سیاسی و مذاکره با دولت بینجامد.

آتش بس و پذیرش زندگی سیاسی توسط طالبان، بخش عمده نقشه راه صلح را تشکیل می دهندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که هر تفاهمی با طالبان باید منتج به آتش بس، پایان خشونت، قبول کردن زندگی سیاسی و مذاکرات مستقیم با دولت باشد.

وی اظهار داشت: تلاش‌های مشترک ما در روند صلح وقتی نتیجه می‌دهد که وارد مراحل حساس مذاکرات شویم؛ در قدم نخست، طالبان وادار به پذیرفتن آتش بس شوند و به خشونت پایان بخشند و زندگی متفاوت سیاسی را بپذیرند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: آتش بس و قبول کردن زندگی سیاسی توسط طالبان بخش عمده نقشه راه صلح را تشکیل می دهد.

صدیقی بیان داشت: هنوز زود است که درباره جزئیات تواقنامه افغانستان و آمریکا در روند صلح گفتگو شود ولی هدف اساسی این توافقنامه تجدید تعهد آمریکا و غرب در برابر دولت و مردم افغانستان است.

وی گفت: مذاکرات صلح هنوز هم ادامه دارد و تاکنون توافقنامه صلح نهایی نشده است. صدیقی تاکید کرد که زمان امضای توافقنامه صلح نیز تاکنون مشخص نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پیش از نشست روز جمعه ترامپ با مقامات ارشد کابینه خود درباره صلح افغانستان، با اشرف غنی گفتگو کرده و نتایج دور هشتم مذاکرات قطر را ارائه کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار