سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان  تاکید کرد که پاکستان تاکنون هیچ اقدام عملی در راستای رسیدن افغانستان به صلح انجام نداده است.

 

پاکستان تاکنون هیچ اقدامی در روند صلح نکرده است/ امیدواریم به زودی وارد مرحله جدیدی از روند صلح شویمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته برخی رسانه های پاکستان از سفر قریب الوقوع عمران خان، نخست وزیر این کشور  به کابل برای گفتگو درباره روند صلح افغانستان خبر دادند.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این گزارش اظهار داشت: سفر نخست وزیر پاکستان به کابل هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: «هنوز جزئیاتی وجود ندارد که چه زمانی عمران‌خان به افغانستان سفر می‌کنند و برنامه سفرشان چیست؛ همچنین هنوز تاریخی برای سفر آنها تعیین نشده است.»

صدیقی تاکید کرد: «آنچه ما از پاکستان توقع داریم این است که در پروسه صلح و ختم جنگ افغانستان اقدامات عملی را روی دست بگیرند. تاکنون شاهد هیچ اقدامی نبوده‌ایم. هنوز هم مراکز اصلی طالبان، منابع و مراکز تعلیمی آنها در خاک پاکستان است. امیدوار هستیم گام‌ های عملی را از جانب پاکستان شاهد باشیم.»

وی افزود: «پروسه صلح برای رئیس جمهور افغانستان یک اولویت مهم است. ما مشترکا با آمریکا روی این پروسه کار می‌کنیم؛ امیدوار هستیم به مرحله جدید صلح که منجر به گفتگوهای مستقیم بین حکومت و طالبان بینجامد برویم.»

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در خصوص نشست احتمالی بین الافغانی اظهار داشت: «تلاش صورت گرفته تا هیات گفتگو کننده همه‌ شمول باشد؛ کسانی که بتواند از افغانستان به درستی نمایندگی کنند.»

صدیقی درباره پروسه انتخابات نیز اظهار داشت: ما در مرحله مهم انتخابات هستیم؛ رئیس جمهور افغانستان کاملا متعهد به انتخابات است و یک ماه پیش به تمام مسئولان حکومت دستور داد که در امور سیاسی این پروسه مداخله نکنند. امیدوار هستیم نامزدها به این پروسه احترام بگذارند؛ میکانیزم‌های مشخص برای رسیدگی به شکایات کاندیدان وجود دارد.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.