افتتاح ۶۸ طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد ریال

فرماندار کرمانشاه گفت: در هفته دولت امسال حدود ۱۲۶۰ میلیارد ریال طرح و پروژه در شهرستان کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح ۶۸ طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد ریالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه که امروز (۲۷مرداد) برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت، اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا از جمله شهیدان رجایی و باهنر دانست.

وی ادامه داد: اگر امروز آمریکا با آن همه سر و صدا و با کمک همدستانش از جمله رژیم صهیونیستی و انگلیس در برابر ایران و در خلیج فارس شکست خورد و عقب نشینی کرد، همه را مدیون خون شهدا و مقاومت آن‌ها هستیم.

رنجبر تاکید کرد: امروزه هیمنه آمریکا در منطقه شکسته شده و علی رغم روز‌ها و سال‌ها جنگ در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و... دشمن در منطقه مبهوت مانده و بسیاری از تحلیلگران غرب نیز این مسئله را تایید می‌کنند.

به گفته رنجبر اقتدار کنونی ایران و شرایطی که دشمنان دارند حاصل خون شهدا و وحدت و انسجام بین مردم و در راس آن‌ها هدایت مقام معظم رهبری است.

فرماندار کرمانشاه گفت: اگرچه اکنون در کشور با مشکلاتی خصوصا در بعد اقتصادی مواجهیم، اما در شرایطی که دشمن با تمام توان علیه ایران تبلیغ می‌کند ما نیز باید روز به روز به اقتدار نظام بیفزاییم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم این راه ادامه پیدا کند، باید به دنبال پاکدستی مدیران، کارکنان دولت و همه افرادی باشیم که به نحوی با بیت المال در ارتباط هستند.

رنجبر بر لزوم کوتاه شدن دست افراد ناپاک از بیت‌المال تاکید کرد و افزود: امروز دستگاه‌های اطلاعاتی مقتدرانه در برابر افرادی که به اموال مردم دست اندازی می‌کنند ایستاده‌اند و ما نیز وظیفه داریم نسبت به هر کس که در گوشه‌ای از یک اداره به اموال بیت المال خیانت می‌کند، حساس باشیم.

فرماندار کرمانشاه از مدیران خواست در شرایط کنونی بیشتر به داد مردم تنگدست و محروم برسند و مشکلات آن‌ها را رفع کنند.

وی بر لزوم تزریق امید در جامعه هم تاکید کرد و ادامه داد: در استان کرمانشاه اقدامات خوبی صورت گرفته که باید آن‌ها را بزرگ نمایی کنیم و به دنبال ایجاد فضای مثبت در استان باشیم.

رنجبر با بیان اینکه منعکس کردن اتفاقات منفی هیچ تاثیر مثبتی برای کرمانشاه ندارد، گفت: کرمانشاه نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر وضعیت بهتری از نظر امنیت و... دارد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به برنامه‌های هفته دولت در شهرستان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: ۶۸ طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود ۳۰۰ نفر در کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی، واحد‌هایی در زمینه تجهیزات پزشکی، بسته بندی محصولات کشاورزی و همچنین افتتاح گازرسانی به ۱۷ روستای استان، گازرسانی به ۲۴ واحد صنعتی و تولیدی، افتتاح چهار خانه بهداشت، دانشکده آبخیزداری دانشگاه رازی و... از جمله این طرح‌ها بود که فرماندار کرمانشاه از آن‌ها یاد کرد.

به گفته این مسئول، مراسم گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی نیز هفتم شهریور در مسجد غدیر کرمانشاه برگزار خواهد شد و برنامه‌های دیگری از جمله دیدار با آیت‌الله علما نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری رویداد‌های ورزشی کشوری و بین‌المللی و ... نیز برای هفته دولت در نظر گرفته شده است.

رنجبر از خبر بازگشایی مرز خسروی هم یاد کرد و گفت: بازگشایی مرز خسروی از آرزو‌های دیرینه مردم صبور و مقاوم کرمانشاه بود که با پیگیری همه مسئولین کشور و استان به نتیجه رسید.

وی از مرز خسروی به عنوان یکی از مرز‌های خوب کشور یاد کرد که بازگشایی آن و تردد زوار از این مرز می‌تواند منشا خیر و برکت برای استان باشد.

به گفته فرماندار کرمانشاه امروزه گردشگری مذهبی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصادی و افزایش درآمد مردم است و ما نیز باید از این پتانسیل که در کرمانشاه داریم استفاده کنیم.

وی بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌ها و استفاده از تمام توان و ظرفیت آن‌ها برای پذیرایی از زوار اربعین تاکید کرد و افزود: ستاد اربعین شهرستان و کمیته‌های ۹ گانه نیز باید با جدیت بیشتر فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

رنجبر بیان کرد: قطعا مرکز استان مسئولیت سنگین تری نسبت به سایر نقاط بر عهده دارد و باید آمادگی بیشتری داشته باشیم.

وی از ادارات و دستگاه‌ها و خصوصا شهرداری‌ها خواست تمام وقت پای کار باشند و گفت: دستگاه‌ها باید تمام ظرفیت‌های خود از جمله نمازخانه، سالن اجتماعات و ... را برای اسکان و پذیرایی از زوار اربعین آماده کنند.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه بخش ماهیدشت نیز یکی از مهمترین مناطق مسیر عبور و تردد زوار عتبات عالیات است، افزود: باید زیرساخت‌های این شهر از جمله نمازخانه ورودی شهر، سرویس‌های بهداشتی و ... برای استفاده زوار آماده شود.

وی به نزدیک شدن ایام عید غدیر هم اشاره داشت و عنوان کرد: متاسفانه اقدامات فرهنگی و تزیینات دستگاه‌ها متناسب با این جشن بزرگ نیست.

رنجبر تاکید کرد: از اصناف نیز توقع داریم بیشتر در این زمینه همکاری داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه از پیگیری جدی سند اشتغال سال ۹۸ شهرستان هم خبر داد و گفت: باید برای سال جاری ۱۸ هزار شغل ایجاد کنیم که ۱۲ هزار شغل آن خالص باشد.

وی تاکید کرد: این اشتغال باید در سامانه رصد به ثبت برسد که تاکنون حدود ۳۰ درصد کار انجام شده است.

رنجبر با اشاره به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر استان که تا ۳۱ مرداد موعد ثبت نام دارد، گفت: باید تعداد کارآفرینانی که از شهرستان کرمانشاه در این جشنواره شرکت می‌کنند را افزایش دهیم.

انتهای  پیام/ز

 

تشریح برنامه های هفته دولت در استان کرمانشاه 

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار