جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی را رد کرد

جبل الطارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش حامل نفت ایران را رد کرد.

جبل الطارق درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش ایرانی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبل الطارق یکشنبه درخواست آمریکا را برای توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» رد، و اعلام کرد قادر به انجام این درخواست نیست، چرا که جبل‌الطارق تحت قوانین اتحادیه اروپا قرار دارد.

دادگاه فدرال واشنگتن جمعه حکم توقیف این نفتکش، محموله نفت آن و حدود یک میلیون دلار را صادر کرد. تفنگداران دریایی سلطنتی انگلیس ماه ژوئیه این کشتی را به اتهام حمل نفت به سوریه بر خلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا در جبل‌الطارق توقیف کردند.

دولت جبل الطارق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ”ناتوانی دولت مرکزی در اجرای احکام درخواست شده، ناشی از اعمال قانون اتحادیه اروپا و تفاوت در رژیم‌های تحریم‌های مربوط به ایران در اتحادیه اروپا و آمریکاست.“

در این بیانیه آمده است: ”رژیم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران -که در جبل الطارق قابل اجراست- بسیار محدودتر از (رژیم تحریم‌های) قابل اجرا در آمریکاست.“

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن، هم در پی صدور این بیانیه نوشت: «دادگاه جبل الطارق رسما درخواست آمریکا برای توقیف و یا تحمیل اقدامات محدودکننده علیه نفتکش حامل نفت ایران را مردود اعلام کرد. دادگاه اعلام کرد درخواست آمریکا بر اساس مقررات تحریم یکجانبه‌ آمریکا صورت گرفته و در حوزه اتحادیه اروپا قابلیت اجرایی ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار