عراق: هر هواپیمایی بدون اجازه دولت بغداد پرواز کند، هدف گرفته می‌شود

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد تمامی هواپیما‌های خارجی باید با اجازه نخست‌وزیر این کشور به پرواز درآیند در غیر این صورت مورد حمله قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه ائتلاف بین المللی هیچ گونه اختیاری برای پرواز بدون اجازه عراق ندارد، گفت: هر هواپیمایی که بدون اجازه عادل عبدالمهدی (نخست وزیر عراق) به پرواز درآید، هدف گرفته می‌شود.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی با برنامه «ابعاد سیاسی» گفت: تحقیق همچنان در خصوص حادثه اردوگاه صقر که به شهادت یک نفر و مجروح شدن ۳۹ نفر دیگر منجر شد، در جریان است.

این سخنگو همچنین  اعلام کرد فرضیه بمباران هوایی در حادثه این اردوگاه محتمل است.

 رسول در ادامه گفت: ائتلاف بین المللی در چارچوب «کمیته تحقیقات» حادثه اردوگاه صقر قرار ندارد.

روز دوشنبه ۱۲ اوت ۲۰۱۹، مقداری از مهمات در یکی از انبار‌های اردوگاه صقر در منطقه «الدوره» واقع در جنوب بغداد منفجر شد که در پی آن طبق اعلام وزارت بهداشت عراق، یک نفر جان باخت و ۲۹ نفر دیگر زخمی شدند. در پی این حادثه، عادل عبدالمهدی روز پنجشنبه (۱۵ اوت ۲۰۱۹) دستور انجام تحقیقات در خصوص حادثه اردوگاه صقر و نیز انتقال انبار‌های سلاح به خارج از شهر‌ها را صادر کرد.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست شورای امنیت ملی به ریاست عادل عبدالمهدی، دستور انجام تحقیقاتی همه جانبه در خصوص تمامی طرف‌های مسئول در حادثه انفجار مخزن مهمات در اردوگاه صقر و نیز ارائه گزارشی ظرف یک هفته در این خصوص صادر شد.

طبق این بیانیه، عادل عبدالمهدی، هرگونه حضور در اردوگاه‌های نظامی و یا انبار‌های سلاح را خارج از طرح و توافق‌های اجازه داده شده را حضوری غیر نظامی اعلام کرد که طبق قانون با آن برخورد می‌شود. بر اساس بیانیه مذکور، همچنین تمامی موافقت‌های ویژه پرواز در آسمان عراق اعم از پرواز شناسایی، هواپیما‌های جنگنده، بالگرد، پهپاد با تمامی نوع‌های آن برای تمامی طرف‌های عراقی و غیر عراقی لغو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار