کمبود منابع حیاتی باعث نگرانی شدید انگلیس شده است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد اسناد فاش شده از نگرانی شدید انگلیس از کمبود غذا و سوخت ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حکایت دارند.

کمبود منابع حیاتی باعث نگرانی شدید انگلیس شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اسناد فاش شده از نگرانی شدید انگلیس از کمبود غذا و سوخت ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حکایت دارند.

بر اساس این گزارش، اختلاف‌های سیاسی در انگلیس درباره ماجرای طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برکسیت همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که امروز سندی دولتی فاش شد که حاوی گزارشی دولتی است. براساس این گزارش که به رسانه‌ها درج کرده است، ترس جدی درباره کمبود شدید غذا و سوخت به علت وضعیت بدون توافق درباره برکسیت وجود دارد.

از برکسیت بدون رسیدن به توافق با عنوان عملیات چکش زرد یاد می‌شود. در این گزارش دولتی از کمبود شدید دارو نیز در کنار کمبود شدید غذا و سوخت ابراز نگرانی شدید شده است.

یکی دیگر از مطالب مندرج در این گزارش، بروز مشکلات جدی در روند فعالیت بندر‌های انگلیس و مختل شدن کار بندر‌ها به علت وضعیت فوق است.

پیش از این روزنامه ساندی تایمز با اشاره به سند دولتی محرمانه‌ای درباره عواقب خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا گزارش داد بدون توافق بر سر دوره انتقال، این کشور با کمبود شدید سوخت، غذا و دارو مواجه خواهد شد.

البته این سند که توسط دفتر کابینه انگلیس تدوین و یِلو هَمِر نام‌گذاری شده، بیشتر عواقب محتمل خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد، اما بدترین شرایط را به تصویر نکشیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از این روزنامه، حدود ۸۵ درصد از شناور‌های ترابری که از مسیر‌های کانال اصلی انگلیس عبور می‌کنند برای گمرک فرانسه آماده نخواهند بود و این بدان معنی است که ازدحام در بنادر انگلیس به شدت افزایش یافته و جریان عادی کشتیرانی تا سه ماه برقرار نخواهد شد.

این سند همچنین نشان می‌دهد که در صورت خروج بدون توافق، دولت انگلیس به فکر اجرای طرح مرز سخت بین سرزمین‌های ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند خواهد افتاد، زیرا در آن صورت دیگر بازرسی‌های گسترده مرزی جوابگو نخواهد بود.

در سند مذکور که میزان عدم آمادگی بریتانیا برای برکسیت تصویر شده، دیگر عواقب خروج بدون توافق اینگونه ذکر شده است:

کمبود غذا: ذخایر انواع مواد غذایی تازه کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.
کمبود سوخت: ترافیک سنگین ایجاد شده بر اثر تاخیر‌ها و بررسی‌های مرزی می‌تواند بر توزیع سوخت اثر بگذارد.
کمبود دارو: ترافیک سنگین و تاخیر در عبور و مرور، ذخایر دارویی را آسیب‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار