پارلمان انگلیس: کشور در شرایط فوق‌العاده ملی قرار دارد

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس از نخست‌وزیر این کشور خواستند تا نشستی فوری درباره طرح برکسیت برگزار کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس: کشور ما در شرایط فوق العاده ملی قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، نخست وزیر انگلیس تحت فشار گروهی از قانونگذاران این کشور قرار دارد تا نمایندگان پارلمان را از تعطیلات تابستانی فراخوانده و نشستی فوری درباره برکسیت، خروج لندن از اتحادیه اروپا، برگزار کند.

بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس در نامه ای به بوریس جانسون از او خواستند تا نشست فوری درباره طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا برگزار کند.

در این نامه که به امضای اعضای پارلمان انگلیس و سران احزاب مخالف، که خواستار توقف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند، آمده است: کشور ما در آستانه یک بحران اقتصادی قرار دارد، زیرا ما به سوی خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پیش می‌رویم. کشور ما در یک وضعیت فوق العاده ملی قرار دارد و اعضای پارلمان باید هم‌اکنون فراخونده شوند.

بنا به نوشته فرانس ۲۴، نمایندگان پارلمان انگلیس قرار نیست تا سوم سپتامبر از تعطیلات تابستانی بازگردند. جانسون که به تازگی نخست وزیر شده، بر خروج با یا بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر تاکید دارد. خبرگزاری فرانس ۲۴ گزارش داد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس می‌خواهد پس از پایان تعطیلات پارلمان موضوع رای عدم اعتماد به دولت جانسون را دنبال کند.

رهبر حزب کارگر روز شنبه اعلام کرد: آنچه ما نیاز داریم دولتی است که آماده مذاکره با اتحادیه اروپا باشد. این دولت مشخصا نمی‌خواهد مذاکره کند. پیشتر نیز کوربین در نامه‌ای به نمایندگان مجلس این کشور که یک نسخه آن را در توییتر منتشر کرد از آن‌ها خواست بوریس جانسون را کنار گذاشته و او (کوربین) را به عنوان رئیس موقت دولت انتخاب کنند.

اما بنا به گزارش روزنامه ساندی تلگراف بوریس جانسون این هفته به آلمان و فرانسه می‌رود تا به مکرون و مرکل تاکید کند که پارلمان این کشور نمی‌تواند مانع خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا شود. این روزنامه همچنین خبر داد که نخست‌وزیر جدید انگلیس برای شرکای اروپایی خود ضرب‌الاجل دو ماهه‌ای در نظر گرفته تا توافقی که هم مورد قبول کابینه دولتی بریتانیا و هم پارلمان این کشور باشد را تهیه کنند یا اینکه لندن بدون توافق در روز جشن هالووین (سی‌ویکم اکتبر - نهم آبان) از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار