کد خبر: ۷۰۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یک روانشناس گفت: مدیریت استرس مهارتی است که نیاز به تمرین و تکرار تکنیک‌ها دارد، البته برای حل برخی از مسائل نیاز به کمک تخصصی داریم.

زهرا زین‌الدینی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه مدیریت استرس اظهار کرد: مدیریت استرس مهارتی است که نیاز به تمرین و تکرار تکنیک‌ها دارد، البته برای حل برخی از مسائل زندگی نیاز به کمک تخصصی داریم.

زین‌الدینی با اشاره به اینکه باید دانش خود را در زمینه مدیریت استرس افزایش دهیم، افزود: بهتر است نسبت به یکسری از مسائل زندگی نگرش خود را تغییر دهیم تا استرس کمتری را تجربه کنیم، زیرا نحوه فکر کردن و تفسیر ما درباره موضوعات مختلف باعث بروز احساسات متفاوت در ما خواهد شد و متعاقب آن ما رفتار خاصی نشان خواهیم داد.

این روانشناس گفت: همه انسان‌ها در یکسری از موقعیت‌ها استرس را تجربه می‌کنند، اما شدت آن در انسان‌ها متفاوت است، چراکه این تفاوت به دلیل تعبیر و تفسیر‌های متفاوت از آن موقعیت است.


بیشتر بخوانید: چگونه استرس را در محل کار خود کاهش دهیم؟ 


او اضافه کرد: ورزش کردن به شکل منظم، انجام تمرینات یوگا، انجام تکنیک‌های آرام سازی، تغذیه و خواب مناسب و برنامه‌ریزی برای زندگی روزمره همگی جزء تکنیک‌های مدیریت استرس هستند، اما برای ایجاد یک تأثیر عمیق و ماندگار، افراد نیاز دارند که نحوه فکر کردن و تعبیرشان درباره اتفاقات روزمره زندگی‌ را شناسایی کنند و در صورت نیاز تغییر دهند تا بتوانند در مدیریت استرس موفق باشند.

زین الدینی با بیان اینکه برای شناسایی نوع تفکرتان درباره مسائل زندگی، یک تمرین بسیار مفید خواهد بود، گفت: هر زمان که یک احساس منفی را تجربه کردید، در یک دفتر یادداشت درباره موقعیت، تاریخ و اتفاقی که شما را ناراحت کرده است، بنویسید و سپس تمام افکاری که در آن لحظه از ذهن شما عبور می‌کند را یادداشت کنید.

این روانشناس افزود: مهمترین نکته در انجام این تمرین آن است که فرد در نزدیکترین زمان ممکن به آن اتفاق، افکار خود را یادداشت کند، چون بعد از گذشت زمان، افراد به راحتی افکارشان را به فراموشی می‌سپارند و یا خود تغییر می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: قدم بعدی این است که با کمک یک متخصص تحریف‌های شناختی افکار خود را شناسایی و افکار مناسبی را جایگزین افکار منفی خود کنید و بعد از اینکه یک مدت زمان مشخصی روی افکار خود کار کردید، تأثیر آن بر روی کاهش استرس را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

راهکارهای مدیریت استرس چیست؟

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
N.kh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
بر اساس تجربه ی شخصی میگم قبلا به شدت استرسی بودم الان خیلی بی خیالم فقط کافیه نگاهتون رو به مسائل عوض کنید و سخت نگیرید و زیادی کمال طلب نباشید و تا اتفاقی نیوفتاده بهش فکر بد نکنید
Sara
|
Finland
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
من که نمیتونم کنترل کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
خوب که چی استرس ماکه بیشترشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
علی برکت ا...
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
ساعت ۵ صبحه من از استرس خوابم نبرد تا صبح استرس بی پولی بدبختی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر