انگلیس: همچنان خواستار آزادی­ نفتکش استنا ایمپرو هستیم

سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت این کشور همچنان خواستار آزادی­ نفتکش استنا ایمپرو و خدمه آن است.

انگلیس: همچنان خواستار آزادی­ نفتکش استنا ایمپرو هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد دولت این کشور همچنان خواستار آزادی­ نفتکش استنا ایمپرو و خدمه آن است.

این نفتکش انگلیسی ۲۸ تیرماه پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان با اقدام مقتدرانه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد.

همچنین خبرگزاری الجزیره امروز گزارش داد نفتکش ایرانی گریس ۱ که به آدریان دریا تغییر نام داده در حال حرکت به سمت جزیره کلاماتا یونان است.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا دست به این اقدام زد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روحی
۱۲:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باید حداقل دو برابر مدت توقیف نفتکش ایرانی ، نفتکششون توقیف بشه ، تا درس عبرتی برای این روباه پیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
غلط کرده اند که به آبهای ما تجاوز کرده اند و طلبکارانه آزادی نفتکش خودشان را می خواهند. باید بابت توقف نفتکش ایرانی خسارت بدهند و برای نفتکش انگلیسی تعهد و خسارت بدهند و معذرت خواهی کنند
آخرین اخبار