حرکت نفتکش توقیف شده ایرانی به سمت آب‌های بین‌المللی

نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران که توسط نیروی دریایی انگلیس در تنگه جبل الطارق توقیف شده بود با تغییر نام به آدریان دریا رسما حرکت خود را به سمت آب‌های بین‌المللی آغاز کرد.

حرکت نفتکش توقیف شده ایرانی به شمت آب‌های بین‌المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران که توسط نیروی دریایی انگلیس در تنگه جبل الطارق توقیف شده بود با تغییر نام به آدریان دریا رسما حرکت خود را به سمت آب‌های بین‌المللی آغاز کرد.

بر اساس رصد اطلاعات موسسات رهگیری خطوط کشتیرانی این نفتکش هم اکنون لنگر خود را کشیده و حرکت خود را آغاز کرده است.

نفتکش گریس ۱ که اوایل هفته مجوز ترک جبل‌الطارق را پس از یک ماه توقیف دریافت کرد، در حال ترک این منطقه است. این نفتکش بدست تفنگداران دریایی انگلیس با این سوء ظن که ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است، رسما توقیف شده بود.

دیوان عالی جبل الطارق عصر روز پنجشنبه گذشته بدون توجه به درخواست وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر جلوگیری از آزادی گریس ۱ و تحویل آن به واشنگتن جهت مصادره، حکم آزادی این نفتکش حامل نفت ایران را صادر کرد.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد کرد.

همچنین نفتکش «استنا ایمپرو» انگلیس ۲۸ تیرماه پس از نقض قوانین بین‌المللی دریایی و ورود به آب‌های کشورمان با اقدام مقتدرانه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز متوقف و با ۲۳ خدمه به سواحل بندر عباس منتقل شد. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد. این کشتی متخلف انگلیسی همچنان در سواحل بندرعباس تحت بازداشت قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار