مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: عنوان پایلوت ایده‌های خلاقانه درمدیریت جشنواره ها برای یزد، از مزایای هنر قصه گویی در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین پیغمبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در  نشست هماهنگی سیاست‌های برگزاری مرحله استانی بیست ودومین جشنواره بین المللی به پیشتاز بودن استان یزد در عرصه قصه گویی اشاره کرد و گفت: ۲۱ دوره جشنواره بین المللی قصه گویی تا کنون برگزار شد که با توجه به پتانسیل‌هایی که داریم توانستیم در ۱۹ دوره گذشته صاحب امتیاز شویم و امیدواریم امسال هم با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان امتیاز‌های به خصوصی را بدست آوریم.

پیغمبری در ادامه نقش قصه و قصه گویی در فرهنگ و جامعه را امری مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: قصه و قصه گویی یکی از راه‌های حفظ فرهنگ هر جامعه‌ای است به طوریکه قصه گویی به صورت انفرادی یک مهارت محسوب می‌شود و می‌تواند محتوای غنی‌ای را به صورت لحظه‌ای وتاثیر گذار به مخاطب وجامعه منتقل کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در استان تا ۱۵ سال آینده حداقل هرخانه‌ای دارای یک قصه گو باشد اظهار کرد: خوشبختانه این هنر نفس به نفس و البته می‌توان گفت چهره به چهره کم کم جای خود را در بین دیگر رسانه‌ها باز کرده و تاکنون علاقه‌مندان زیادی را در همه رده‌های سنی در سراسر کشور به خود جذب کرده است.

وی در ادامه عنوان پایلوت ایده‌های خلاقانه درمدیریت جشنواره ها به استان یزد در کشور را، دیگر مزایای هنر قصه گویی استان یزد برشمرد.

علی امینی مدیر باشگاه خبرنگاران جوان یزد هم با اشاره به موضوع قصه گویی به عنوان یکی از سنت‌های ایرانیان گفت: همه باید در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم و باشگاه خبرنگاران جوان هم آماده همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/ص

برگزاری نشست هماهنگی مرحله استانی بیست ودومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار