پس از خروج از پیمان INF؛

آمریکا موشک کروز آزمایش کرد

آمریکا یک فروند موشک میان‌برد کروز آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان،  پنتاگون اعلام کرد ارتش آمریکا یک موشک کروز را  آزمایش کرده است.

 این آزمایش روز یکشنبه در جزیره‌ای در ایالت کالیفرنیا و پس از خروج آمریکا از پیمان «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه صورت گرفته است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، در دوم آگوست و پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد موسوم به پیمان «آی ان اف» را تایید کرده بود. این کشور در تاریخ ۲ آگوست [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار