رئیس تبلیغات اسلامی لرستان:

غدیر نسخه‌ای برای حفظ شریعت اسلامی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: واقعه غدیر نسخه‌ای کامل برای حفظ شریت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام سعید مهدوی امین مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: واقعه غدیر نسخه‌ای کامل برای حفظ شریت اسلامی است.

 مهدوی امین  بیان کرد: جریان غدیر داستانی غیر قابل فراموشی است و پیامبر اسلام برگزاری حجه الوداع را بر همه بلاد‌ها و سرزمین‌ها اعلام کرد، مسلمانان زیادی از همه بلاد‌ها در حجه الوداع حضور داشتند و زنان و مردان زیادی برای حج باحضور پیامبر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه حضور پیامبر در غدیر سه روز به طول انجامید تا افرادی که عبور کردند برگرند و افرادی که نرسیدند زودتر خود را به غدیر برسانند، اظهار داشت: پیامبر در غدیر خم برای اهمیت بر واقعه خطبه خواندند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: خطبه کامل غدیر ۱۳ صفحه است و بر سپاس الهی و نعمت نبوت و رسالت تاکید کردند و تنها جایی که در قرآن خداوند بر نعمت منت گذاشته، فرستادن پیامبر و رسالت است.

مهدوی عنوان کرد: درخطبه غدیر ۴۰ آیه از قرآن در شان نزول امام علی (ع) بیان شده است و ایشان نخستین فردی بود که به اسلام ایمان آورد.

وی افزود: در واقعه غدیر تمام صحابی و یاران پیامبر حضور داشتند و خطبه غدیر را کاتبان نوشتند و به نقل واقعه غدیر پرداختند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه یکی از راه‌های تبلیغ و تبیین غدیر ورود به گفتمان غدیر است، اظهار داشت: معرفی جانشین پیامبر برای هدایت امت اسلامی پس از ایشان یک ضرورت است و معرفی هارون برادر حضرت موسی برای یک دوره ۴۰ روزه تاکید بر لزوم جانشین پیامبر است.

حجت الاسلام مهدوی امین ادامه داد: درک غدیر نیازمند طی نمودن زمان و ایجاد صفای باطن و شفافیت است، در متون اسلامی تشیع به عنوان خاصه ذکر شده است و هرکسی نمی‌تواند شیعه را درک کند.

وی عنوان کرد: شیعه اهل بیت عصمت و طهارت دارای ویژگی‌های خاص است و دگرگونی در طول زمان ایجاد می‌شود که در دین اسلام عدد ۴۰ بلوغ و کمال را نشان می‌دهد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نقش بانوان در تبلیغات دینی و حضور آن‌ها در عرصه‌های دفاع از دین بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران پس از آن نیز بانوان نقش قابل توجهی ایفا کردند.

انتهای پیام/ر

غدیر نسخه‌ای برای حفظ شریعت اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار