ناحیه صنعتی در ۳ شهر لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: احداث ناحیه صنعتی در شهر رومشکان، شهر بیران شهر و چمن سلطان الیگودرز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  بختیار رازانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان  در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن صنعتی در استان کلیه شهرستان‌های لرستان دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی‌اند که براساس آخرین آمار ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان داریم.

رازانی افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی موفق شده‌ایم آخرین نواحی صنعتی را در شهرستان رومشکان، شهر بیران شهر و چمن سلطان الیگودرز به تصویب برسانیم.

وی عنوان کرد: در استان لرستان تاکنون برای هزار و ۳۲۴ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده که بالغ بر ۳۰ درصد این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد شهرک‌های صنعتی استان فعال‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی بیان کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکلی است که گریبانگیر واحد‌های صنعتی شده که در همین راستا دولت مانند طرح رونق شروع به پرداخت تسهیلات و تزریق نقدینگی به واحد‌های صنعتی کرده است.

رازانی گفت: سال گذشته ۶۸ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که از این میزان ۲۴ واحدتولیدی در شهرک‌ها بودند و برنامه امسال نیز جهت فعال سازی واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی حدود ۳۰ واحد برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های خوبی که در استان انجام گرفت سال ۹۶ مطالعه خوشه‌های صنعتی و کسب و کار انجام شد چراکه خوشه‌های استان مزیت‌های اصلی استان محسوب می‌شوند که در همین راستا ۱۲ خوشه شناسایی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطر نشان کرد: خوشه گلیم و فرش استان لرستان در حال توسعه است و برای امسال نیز خوشه آبزیان و عسل را در دستور کار داریم.

رازانی اظهار داشت: بازگشایی فن بازار استان از مهمترین اقدامات اخیر در استان لرستان است که می‌تواند به واحد‌های درگیر موضوع فناوری کمک کند و همچنین یک بنگاه معاملاتی فناوری است که می‌تواند ایده‌ها را به پدیده و تجاری سازی کمک کند.

انتهای پیام/ر

راه اندازی ناحیه صنعتی در ۳ شهر لرستان

برچسب ها: وزارت صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.