استاندار لرستان:

جبران خسارت زیرساخت شهرک‌های صنعتی لرستان

استاندار لرستان گفت: زیرساخت‌های برخی از شهرک‌های صنعتی استان در سیل فروردین ماه دچار مشکل شد که امیدوار هستیم با پیگیری‌های انجام شده خسارات سیل جبران شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، استاندار لرستان گفت: زیرساخت‌های برخی از شهرک‌های صنعتی استان در سیل فروردین ماه دچار مشکل شد که امیدوار هستیم با پیگیری‌های انجام شده خسارات سیل جبران شود.

سید موسی خادمی  در همایش روز حمایت از صنایع کوچک و آیین بازگشایی فن‌بازار منطقه‌ای استان لرستان اظهار داشت: از مدل‌های خوشه‌ها باید در راستای توسعه صنعتی به عنوان یک استراتژیک استفاده شود و در بحث صنعت اصل بر رقابت است و فضای مدیریت استراتژیک بر عقب‌زدن رقیب‌ها و جلو افتادن از آن‌ها است.

او ضمن تاکید به اینکه عنصر اصلی استراتژیک رقابت است، افزود: یعنی افرادی بیایند با بازاریابی و تولید بیشتر و از طرفی با هزینه کمتر به بهره‌وری و مدیریت بهتری دست یابند و با کنار زدن رقیب‌ها بازار‌ها را تسخیر کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصاد بر مبنای رقابت است عنوان کرد: بعد‌ها در کتاب‌ها برای صنعت و اقتصاد مدل‌هایی تعریف شد که مبتنی بر همکاری بودند که یکی از جلوه‌های این مدل‌ها بحث خوشه‌ها است.

او گفت: خوشه‌ها یکی از استراتژیک‌های مبتنی بر همکاری است بنابراین خوشه‌ها می‌توانند عنصر اصلی متحرک فعالیت‌های صنعتی که همان رقابت بود را به همکاری تبدیل کنند.

خادمی تصریح کرد: خوشه‌ها می‌توانند بخشی از استراتژیک صنعتی کشور را تشکیل دهند و خوشبختانه چندسالی است این مدل در دستور کار قرار گرفته و از فضای دانشگاهی بیرون آمد و در حال انجام کار‌های عملیاتی آنجام می‌شود.

او یکی از تهدید‌های بزرگ صنایع را تهدید تازه‌وارد‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تازه‌وارد‌ها هر صنعتی که ورود به آن راحت باشد را انتخاب می‌کنند و این نوعی تهدید برای کسانی که در آن صنعت فعال هستند به حساب می‌آید.

استاندار لرستان اظهار داشت: بسیاری از صنایع کوچک به دلیل ورودی‌های جدیدی که در شرایط خاص به آن صنعت روی می‌آورند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین یکی از خوبی‌های خوشه‌های صنعتی این است که تهدید تازه‌وارد‌ها را از طریق مدل همکاری کاهش می‌دهند.

او  با بیان اینکه در لرستان چندین خوشه همانند سنگ و فرش شناسایی شده است، افزود: امروز حوزه فرش به عنوان یک خوشه انتخاب شده که حوزه بسیار مهمی است؛ خوشه فرش در جامعه عشایری و روستایی به خوبی تعریف شده و زنجیره کاملی از دامداری تا تولید فرش به هم وصل شده است و همدیگر را تکمیل می‌کنند و ارزش افزوده‌ها نیز روی هم جمع می‌شود.

خادمی عنوان کرد: خوشه فرش در لرستان وضعیت خوبی دارد و قابلیت برتر شدن در سطح کشور را دارد و امیدوار هستیم در زمینه توسعه خوشه فرش در استان کار‌های بزرگی انجام شود.

او به وضعیت شهرک‌های صنعتی در لرستان اشاره کرد و گفت: تعداد شهرک‌های صنعتی در استان بد نیست، ولی سطوح آن بسیار کم است، به طور مثال استان خوزستان ۱۲ هزار هکتار شهرک صنعتی دارد، ولی استان لرستان تنها هزار و ۵۰۰ هکتار دارد.

استاندار لرستان بیان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته تلاش‌هایی انجام گرفت و ۲۵۰ هکتار در الیگودرز و چگنی به مساحت شهرک صنعتی ما اضافه شد.

او  تصریح کرد: زیرساخت‌های برخی از شهرک‌های صنعتی استان همانند شهرک صنعتی شماره دو خرم‌آباد در سیل فروردین ماه دچار مشکل شد، امیدوار هستیم با پیگیری‌های انجام شده خسارات سیل جبران شود.

انتهای پیام/ ب

خسارت زیرساخت شهرک‌های صنعتی لرستان جبران شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.