واکنش چین به آزمایش موشکی اخیر آمریکا

وزارت خارجه چین در واکنش به آزمایش موشکی اخیر آمریکا اعلام کرد این اقدام تاثیری منفی بر امنیت بین‌المللی خواهد داشت.

واکنش چین به آزمایش موشکی اخیر آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به آزمایش موشکی اخیر آمریکا اعلام کرد آزمایش یک فروند موشک کروز از سوی آمریکا، اهداف واقعی خروج این کشور از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را آشکار می‌سازد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: هنوز سه هفته از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد نگذشته که پنتاگون از آزمایش موشک‌های ممنوعه طبق این معاهده خبر می‌دهد. این مسأله به درستی نمایانگر اهداف واقعی آمریکا در زمینه خروج از این معاهده است و آن برداشتن محدودیت‌ها از خود و توسعه آزادانه موشک‌های پیشرفته و تمایل به کسب برتری نظامی است.


بیشتر بخوانید: روسیه از آزمایش موشکی جدید آمریکا ابراز تاسف کرد


گنگ شوانگ در ادامه افزود: آزمایش موشک کروز از سوی آمریکا منجر به ایجاد یک رقابت تسلیحاتی جدید شده و تأثیری منفی بر امنیت بین‌الملل خواهد گذاشت.

ارتش آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد یک فروند موشک زمینی کروز را از ساحل غربی این کشور شلیک کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پس از آن تصویری از این آزمایش موشکی که طبق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد ممنوع بود را منتشر کرد.

پنتاگون اعلام کرد این موشک پس از طی مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر به هدف خود اصابت کرد. این در حالی است که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، آزمایش موشک‌هایی با برد ۵۰۰ تا ۵.۵ هزار کیلومتر را ممنوع کرده بود.

این آزمایش دیروز در جزیره «سن نیکلاس» در کالیفرنیا انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار