اعزام ۱۵ سفیر انفال به روستا‌های استان زنجان

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اعزام ۱۵ سفیر انفال به روستا‌های استان خبر داد.

اعزام ۱۵ سفیر انفال به روستا‌های استان زنجانبه گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،کارگاه آموزشی سفیران انفال در آستانه آغاز ماه‌های تبلیغی محرم و صفر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این مراسم سفیران انفال را منادیان فرهنگ و حفاظت از معنویت برشمرد و گفت: اعزام سفیران انفال برای فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی نیازی ضروری است.

وی افزود: به همین منظور امسال در ماه‌های محرم و صفر ۱۵ طلاب در ۴۰ روستای تحت پوشش این طرح با تبلیغ و تبیین حراست از منابع طبیعی رسالت تیلیغی خود را انجام خواهند داد.

به گفته مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان حفاظت از آب، خاک، و جنگل از جمله وظایف این سفیران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به قطع بی رویه درختان و آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب منابع الهی نباید از ظرفیت سفیران انفال غافل شد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: سفیران انفال با عزام به روستا‌های استان با فرهنگ سازی و تبیین مسائل انفال می‌توانند قدمی در اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری بردارند.

خلیل آقاجانلو مدیرکل اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان هم به معضل قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: این مسئله که بیشتر در منطقه طارم و حاشیه رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد یکی از عوامل تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها به شمار می‌رود.

وی به نقش سفیران انفال در کاهش آمار قاچاق چوب آلات جنگلی و حتی کاهش آمار آتش سوزی‌ها در اراضی ملی اشاره کرد وافزود: در سال‌های اخیر موضوع حفاظت از منابع ملی و طبیعی در اولویت کاری مسئولان کشوری قرار گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: امسال از محل صندوق توسعه ملی برای منابع طبیعی استان زنجان ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته آقاجانلو افزایش اعتبارات استانی هم نشان از توجه بیش از پیش به موضوع حراست و حفاظت از منابع طبیعی دارد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با تاکید به استفاده از ظرفیت جوامع محلی خاطر نشان کرد: با بررسی و تحلیل برنامه‌های سفیران انفال که در سال‌های گذشته اجرا شده و ارزیابی آن می‌توان برنامه‌های سال‌های آتی را کیفی‌تر برگزار کرد.

انتهای پیام / ک

سفیران انفال آماده اعزام به روستا‌های استان زنجان

برچسب ها: منابع طبیعی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.