هشدار روسیه به آمریکا در خصوص محاصره اقتصادی ونزوئلا

معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به آمریکا در خصوص هر‌گونه تلاش برای محاصره اقتصادی ونزوئلا هشدار داد.

هشدار روسیه به آمریکا در خصوص محاصره اقتصادی ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داد برای محاصره اقتصادی ونزوئلا تلاش نکند.

ریابکوف در این بیانیه اعلام کرد: «مطمئنا ما وضعیت مرتبط با تقویت فشار‌ها با استفاده از تحریم‌های غیرقانونی و ناروا و تلاش برای محاصره اقتصادی را بررسی خواهیم کرد. به واشنگتن هشدار می‌دهیم در این زمینه اقدامات نادرست انجام ندهد».

بنا به گفته ریابکوف، موضوع تحریم‌های واشنگتن علیه کشور‌های آمریکای لاتین در جریان گفتگو‌های میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، که قرار است ۲۱ اوت برگزار شود بررسی می‌گردد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به روابط دو جانبه مسکو و کاراکاس اشاره کرد و گفت دو کشور قصد دارند همکاری‌های اقتصادی خود را از جمله در صنعت معدن و صنایع خودروسازی تقویت کنند.

در اوایل ماه جاری میلادی، واشنگتن دور جدیدی از تحریم‌ها را بر ونزوئلا تحمیل کرد و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد این فشار‌ها سیگنال مستقیمی را برای همه فعالان به گفته او «دیکتاتوری مادورو» ارسال می‌کند. در مقابل، کاراکاس این تحریم‌ها را «تجاوز جدی دیگری از سوی دولت ترامپ که از طریق تروریسم مستبدانه اقتصادی علیه مردم ونزوئلا» اعمال می‌شود دانسته است.

از ژانویه امسال پس از آنکه خوآن گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، ونزوئلا به یک بحران سیاسی که طراح آن آمریکا و حامیان غربی اش هستند، وارد شد. آمریکا و ۵۰ کشور دیگر با به رسمیت شناختن گوایدو، دست به اقدامات گسترده‌ای از جمله کودتا برای سرنگون کردن دولت مادورو زدند که همگی ناموفق بود. همچنین آمریکا و حامیان غربی آن بخش عمده‌ای از دارایی‌های ونزوئلا در کشور‌های دیگر را مسدود کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار