گوگل سرویس خدمات مخابراتی متخلف خود را غیرفعال کرد

شرکت گوگل با هدف حفاظت از حریم خصوصی کاربران یکی از سرویس‌های ارتقا دهنده پوشش مخابراتی خود را غیرفعال کرد.

پوشش مخابراتی یا برنامه‌ریزی برای نقص حریم خصوصی کاربران؟/ گوگل سرویس خدمات مخابراتی خود را غیرفعال کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل به تازگی یکی از سرویس‌های بهبود دهنده پوشش مخابراتی این شرکت برای مشترکان تلفن همراه را به علت مراقبت از حریم شخصی کاربران و جلوگیری از ورود غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای برای همیشه غیرفعال کرد.


بیشتر بخوانید: قفسه‌بندی کتاب‌های دیجیتال در Google Play Books


گوگل ادعا کرده است این سرویس ارائه دهنده خدمات مرتبط با پوشش مخابراتی با جمع‌آموری اطلاعات کاربران سیستم‌ عامل اندروید، قصد سوءاستفاده از داده‌های گردآوری شده را داشت و همین موضوع موجب بروز نگرانی مسئولان حفاظتی این شرکت شده بود. مسئولان گوگل پس از بررسی‌های اولیه و اطمینان از قصد سرویس یاده شده برای شکستن حریم شخصی کاربران اقدام به مسدود سازی آن کردند. 

پوشش مخابراتی یا برنامه‌ریزی برای نقص حریم خصوصی کاربران؟/ گوگل سرویس خدمات مخابراتی خود را غیرفعال کرد

غیرفعال سازی شبکه پوشش مخابراتی غیرمجاز توسط گوگل

این سرویس که Google’s Mobile Network Insights  نام دارد در سال ۲۰۱۷ میلادی با هدف ارائه خدمات رایگان پوشش مخابراتی بی‌سیم راه‌اندازی شد و به سرعت برنامه‌ریزی خود برای شناسایی نقاط ضعیف در زمینه دریافت امواج مخابراتی در مناطق مختلف جهان را آغاز کرد. بر اساس گزارش تاز‌ه‌ای که رویترز منتشر کرده، این شرکت در واقع با هدف شناسایی سیگنال‌های قدرتمند مخابراتی در هر منطقه و سنجش میزان سرعت اتصال دستگاه‌های مختلف به این سیگنال‌ها راه‌اندازی شد. اگرچه گوگل این شرکت را غیرفعال کرد اما مسئولان گوگل هنوز به طور دقیق اعلام نکرده‌اند که دست‌اندرکاران شرکت خاطی، چگونه از اطلاعات جمع‌آوری شده، استفاده می‌کردند.

کارشناسان فناوری معتقداند این سرویس داده‌های بسیار ارزشمندی را در زمینه پوشش مخابراتی هر منطقه از آمریکا و برخی از کشورهای دیگر جهان در اختیار داشت و با فروش آن‌ها به اپراتورهای مختلف شبکه تلفن همراه می‌توانست میلیون‌ها دلار سود کسب کند. در واقع اطلاعات Mobile Network Insights عملکرد شبکه‌های مخابراتی در مناطق مختلف را نشان ‌می‌دهد. 

پوشش مخابراتی یا برنامه‌ریزی برای نقص حریم خصوصی کاربران؟/ گوگل سرویس خدمات مخابراتی خود را غیرفعال کرد

سرویس Mobile Network Insights اطلاعات پوشش مخابراتی بیش از ۷۵ درصد مشترکان سیستم عامل اندروید در جهان را در اختیار دارد و به طور ویژه‌ای داده‌های مخابراتی کاربرانی را که سیستم موقعیت‌یاب جعرافیایی خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی روشن می‌گذاشته‌اند، ذخیره کرده است. 

انتهای پیام/

گوگل سرویس‌های ارتقا دهنده پوشش مخابرانی خود را غیرفعال می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار