پس از ناکامی در ادامه توقیف ابرنفتکش ایرانی؛

هوک: آمریکا تحرکات نفتکش‌های ایران را زیرنظر دارد

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران پس از ناکامی واشنگتن در ادامه توقیف ابرنفتکش آدریان‌ دریا گفت آمریکا حرکت این نفتکش و سایر نفتکش‌های ایران را رصد می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در اظهاراتی در واشنگتن گفت: ایالات متحده تحرکات ابرنفتکشی که روز دوشنبه توسط جبل‌الطارق آزاد شد و همچنین تحرکات تمام نفتکش‌هایی که نفت ایران را حمل می‌کنند به دقت زیرنظر دارد. ما نفتکش گریس۱ را تا مقصد نهایی آن رهگیری خواهیم کرد تا ببینیم نفت خود را در کجا تخلیه می‌کند.

هوک مدعی شد: ما هیچ شکی نداریم که ایران توافقنامه هسته‌ای را نقض کرده است و کشور‌های باقی مانده در این توافقنامه نیز باید موضع خود را درباره آن اعلام کنند!

او افزود: قرار دادن نام وزیر امور خارجه ایران در فهرست سیاه به معنای بستن مسیر دیپلماسی با ایران نیست.

هوک همچنین مدعی شد: ایران دیپلماسی را نپذیرفته است و ما برای افزایش فشار‌های اقتصادی علیه این کشور به منظور تغییر رفتارهایش کار می‌کنیم. ایران از درآمد‌های نفتی خود به منظور تقویت توان تسلیحاتی و حمایت از تروریسم در خاورمیانه (مقابله با تروریست‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا در غرب آسیا) استفاده می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: ما به سایر کشور‌ها توصیه کردیم از عبور نفتکش‌های ایرانی در حریم دریایی خود جلوگیری کنند.

او مدعی شد: ما برای توقف کامل صادرات نفت ایران تلاش می‌کنیم. توانایی‌های تسلیحاتی ایران به صورت چشم گیری کاهش یافته است.

برایان هوک گفت: پیش بینی نمی‌کنیم هیچ شرکتی ساز و کار مبادلات مالی و تجاری اروپا با ایران (اینستکس) را به کار گیرد. یک چهارم نفت جهان روزانه از تنگه هرمز و خلیج عمان عبور می‌کند و جامعه بین المللی توجه ویژه‌ای به حمایت از آزادی ناوبری دارد.

او افزود: با اروپایی‌ها در بسیاری از امور توافق نظر داریم و رسانه‌ها در مورد اختلافات بین دو طرف مبالغه می‌کنند. ما با اروپایی‌ها در مورد اینکه ایران نباید به بمب هسته‌ای دست یابد کاملا توافق نظر داریم.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آمریکا می‌تواند از بند موسوم به «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند یا خیر، اذعان کرد که واشنگتن قادر به استفاده از این بند نخواهد بود.

هوک همچنین مدعی شد: آمریکا نقشی در برکناری مصدق نداشت بلکه این طیف سیاسی و مذهبی ایران بودند که او را برکنار کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ماهم شماملعونهای تروریست رازیرنظرداریم انشاالله عمرتان روبه زوال است طبق آیه صریح قرآن کریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ای خبیثهای بظاهر متمدن با تاریخی بسیارکوتاه وتاریک هرگز ایران وایرانی راتهدید نکنید این شیر صبور چنانچه به خشم بیاید خواب بر چشمهای شما حرام میکند.
Armenia
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
باز هم سرو کله این برایان هوک پیدا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
هوک زیر نظر داری که چی؟
تاحالا چه غلطی کردین کاری نکنیین ناوهاتونو بجای نفتکش توقیف کنیم نادان های درجه یک 1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
یکی این متوهم از خواب بیدار کنه
آخرین اخبار