پزشکیان:

توسعه روابط بین تهران و پیونگ یانگ فشار‌های موجود را خنثی می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کره شمالی استقبال می‌کند.

توسعه روابط بین تهران و پیونگ یانگ فشار‌های موجود را خنثی می‌کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی و رئیس گروه دوستی پارلمانی کره شمالی و ایران سرمایه گذاری‌های مشترک در بخش اقتصادی و تجاری دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری با کره شمالی استقبال می‌کند.

او تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا را به صورت مستقیم متوجه مردم دو کشور دانست و تصریح کرد: دو کشور دارای دشمنی مشترک هستند و لازم است از طریق توسعه روابط فی‌مابین، تحریم‌ها و فشار‌های موجود خنثی شود.


بیشتر بخوانید: پارلمان کره شمالی خواهان توسعه مراودات با ایران در همه زمینه هاست


پزشکیان تقویت و تعمیق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی را مهم خواند و یادآور شد: باید تعاملات و تبادل نظر جدی برای افزایش مراودات و مناسبات دو کشور صورت گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: مهمترین ابزار آمریکا علیه ایران و کره شمالی استفاده از تحریم‌های همه جانبه به ویژه اقتصادی است، ولی تاکنون نتوانسته است در اراده دو کشور خللی وارد کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، آمریکا را طرف قابل اعتمادی ندانست و ابراز داشت: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته اند به عنوان دو کشور مستقل در برابر آمریکا بایستند و برای استقلال خود مبارزه کنند.

«پاک چول مین» معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی هم در این دیدار، موفقیت‌های دولت و مردم ایران در مقابله با تحریم‌های آمریکا در خور تشویق عنوان کرد و گفت: دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده اند.

وی روابط دو کشور را قابل ملاحظه خواند و عنوان داشت: تعامل و همکاری‌های همه جانبه گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور، موجب تقویت مناسبات فیمابین به ویژه در امور پارلمانی می‌شود.

معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی از مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری رسمی به پیونگ یانگ دعوت کرد.

پاک چول مین در روز‌های اخیر با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، مسعود پزشکیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
کره شمالی دوست باوفای ایران است زنده باد کیم جون اون که زیربارحرف زورآمریکا نمیره
آخرین اخبار