تایید شدن فروش جنگنده آمریکایی اف‌۱۶ به تایوان

وزارت خارجه آمریکا فروش جنگنده‌های اف‌۱۶ به تایوان به ارزش ۸ میلیارد دلار را با وجود اعتراض شدید چین درباره فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان، تأیید کرده است.

تایید شدن فروش جنگنده آمریکایی اف‌۱۶ به تایوانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا فروش جنگنده‌های اف‌۱۶ به تایوان به ارزش ۸ میلیارد دلار را با وجود اعتراض شدید چین درباره فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان، تأیید کرده است.

پیش از این منابع آگاه گزارش داده بودند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت غیررسمی برای فروش عمده سلاح به تایوان، از جمله ده‌ها جنگنده اف-۱۶ چراغ سبز نشان داده‌اند.

پیش از این هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین مخالفت خود را با فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان اعلام و مراتب اعتراض این کشور را به طور رسمی به آمریکا ابلاغ کرده بود.

هوا چونینگ در توضیح شرایط فروش جنگنده‌های F-۱۶ V آمریکا به تایوان به ارزش هشت میلیارد دلار گفت طرف آمریکایی اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به ویژه بیانیه ۱۷ اوت را نقض کرده است. وی افزود آمریکا با این اقدام در امور داخلی چین مداخله کرده و حاکمیت و منافع امنیتی چین را زیر پا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله تایوان با موضوع تمامیت ارضی چین مرتبط است، از آمریکا خواست ماهیت حساس این مسئله را در نظر بگیرد و به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک میان دو کشور احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به فروش سلاح به تایوان و ارتباط نظامی با آن پایان دهد. در غیر این صورت به طور قطع چین تدابیری اتخاذ خواهد کرد و آمریکا مسئول پیامد‌های آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار