گوی شناور پایانه صادراتی میعانات گازی در بندر سیراف نصب شد

گوی شناور جدید ۱۰۰ هزار تنی در سواحل سیراف و حوزه پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم به دست یک شرکت داخلی نصب شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گوی شناور پایانه صادراتی در ۱۲۰۰ متری ساحل سیراف نصب شد که مهمترین ویژگی آن افزایش توان بارگیری میعانات گازی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن است.

این گوی در مقایسه با نمونه قبلی آن بیش از ۱۵۰ درصد ظرفیت آن افزایش یافته است.

اکنون گوی شناور جدید در موقعیت خود نصب و عملیات بارگیری میعانات گازی شرکت پس از یک دوره وقفه از سر گرفته شده است.

همه مراحل نصب و راه اندازی گوی شناور جدید شرکت پالایش فجر جم به دست متخصصان داخلی صورت گرفته است و انتظار می‌رود عملیات بارگیری میعانات گازی شرکت با اطمینان خاطر بالاتری انجام گیرد.

همچنین با نصب گوی شناور جدید ظرفیت بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی شرکت در بندرسیراف بالاتر خواهد رفت و امکان بارگیری با کشتی‌های با ظرفیت۷۰ هزار تن نیز میسر خواهد شد.

شرکت پالایش گاز فجر جم از سال ۱۳۶۷ برای تصفیه گاز میدان‌های گازی نار و کنگان در ۲۹۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و در نزدیکی دهستان «شهر خاص» درشهرستان جم ایجاد شد.

با راه اندازی طرح انتقال خط گاز عسلویه به پالایشگاه در سال ۱۳۸۹، تولید روزانه گاز به ۱۲۵ میلیون متر مکعب رسید.

در کنار تولید گاز خشک در پالایشگاه، روزانه حدود پنج هزار متر مکعب در روز مایعات گازی تثبیت شده تولید می‌شود که به صورت نفت سبک برای صادرات به بندر سیراف منتقل می‌شود.

پروپان وگاز مایع (ال پی جی) دیگر محصولات این پالایشگاه هستند که پروپان تولیدی برای سیکل تبرید استفاده می‌شود و ال پی جی به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ک

نصب گوی شناور پایانه صادراتی میعانات گازی در بندر سیراف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.