برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: چندین عملیات رفع تصرف حریم و بستر رودخانه و توقیف ماشین آلات متخلفان انجام شد.

برخورد با متخلفان برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، موسوی فر مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: متخلفان قصد داشتند با کاشت درخت پسته در حریم و بستر آبراهه دهنو شهرستان سروستان آن را به تصرف خود درآورند که با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی عملیات آزادسازی آن انجام شد.

او ادامه داد: بستر روخانه خشک علی آباد شهرستان ارسنجان و آبراهه شهر پیر از توابع شهرستان زرین دشت نیز رفع تصرف شدند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: با همکاری پاسگاه‌های محلی و نیروی انتظامی یک دستگاه لودر، یک دستکاه بیل مکانیکی و یک کامیون در روخانه فصلی رینو بخش مرکزی جهرم و یک دستگاه لودر و یک کامیون در منطقه سرچشمه شهرستان قیر و کارزین و یک دستگاه لودر در رودخانه خشک رود فسا به دلیل برداشت غیر مجاز مصالح از حریم و بستر رودخانه توقیف و برای اعمال قانون به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شدند.

برداشت منابع شن و ماسه از بستر رودخانه موجب به هم ریختگی ساختار اصلی رودخانه می‌شود و می‏تواند کیلومتر‌ها به پایین‏دست و بالادست رودخانه کشیده شود و این امر باعث تخریب یا تضعیف پل‌ها و سایر سازه‏ های رودخانه و مشکلات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/چ

برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه در فارس

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.