۱۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در اردبیل افتتاح می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۱۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به مناسبت هفته دولت در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۷ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت خبر داد.

او بیان کرد: از این ۱۷ پروژه ۱۶ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری بوده که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان با حجم عملیات ۴۲ هزار و ۱۶۵ متر مکعب و یک مورد ساختمان پاسگاه ویژه منابع طبیعی فندقلو با حجم عملیات ۳۵۰ متر مکعب با اعتبار ۵۱۴ میلیون تومان که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هدف از اجرای پروژه‌های آبخیزداری را کنترل سیل و رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی عنوان کرد.

هدایت اجرای عملیات بیولوژیک٬ اقدامات مقابله با ریزگردها و منابع آب زراعی و بالا بودن میزان رسوب و فرسایش در حوزه‌ها را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که در انتخاب حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

او همچنین اجرای پروژه‌های آبخیزداری در برخی از مناطق به منظور کنترل سیل٬ میزان مشارکت مردم مناطق و تقویت پوشش گیاهی حوزه‌ها اعم از مرتعی و جنگی را هم از دیگر شاخص‌ها‌ در انتخاب حوزه عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: پروژه‌های سال گذشته با توجه به این شاخص‌ها انتخاب شده بودند که به دلیل کمبود اعتبارات برخی از آن‌ها تکمیل نشدند که امسال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح

امسال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دست اقدام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.