ونزوئلا محاصره دریایی از سوی آمریکا را محکوم کرد

خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا تهدیدات آمریکا مبنی بر اعمال محاصره دریایی علیه کشورش را محکوم کرد.

ونزوئلا تصمیم آمریکا برای محاصره دریایی این کشور را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا اعلام کرد کاراکاس تهدیدات آمریکا مبنی بر اعمال محاصره دریایی علیه ونزوئلا را محکوم می‌کند.

وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما در مقابل شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل دولت آمریکا را به علت محاصره جنایتکارانه و تهدید به اعمال محاصره دریایی و بکارگیری زور علیه مردم ونزوئلا محکوم کردیم.

پیشتر پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا گزارش داد دونالد ترامپ به دستیاران خود پیشنهاد داده تا امکان اعمال محاصره دریایی ونزوئلا را بررسی کنند. رئیس‌جمهور آمریکا در جلسات خصوصی پیشنهاد کرده کشتی‌های نیروی دریایی در اطراف ونزوئلا مستقر شوند تا از ورود و خروج کالا به این کشور ممانعت شود.

تنش میان آمریکا و ونزوئلا سال میلادی جاری از زمانی تشدید شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان این کشور در اقدامی غیرقانونی خود را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده معرفی کرد. رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه و در ادامه مداخلات خود در امور ونزوئلا، مداخله نظامی را یکی از گزینه‌های روی میز دولتش درباره این کشور آمریکای لاتین عنوان کرد. ترامپ هفته گذشته با امضای حکمی اجرایی دارایی‌های دولت ونزوئلا از جمله دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی این کشور را در خاک آمریکا بلوکه کرد. واشنگتن همچنین از زمان آغاز تنش‌ها در ونزوئلا، چندین دور تحریم علیه دولت مادورو وضع کرده است.

گوایدو، نماینده سوسیال دموکرات که در ماه ژانویه خود را رئیس جمهور موقت خواند و از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شد، با وجود تلاش‌های مکرر موفق نشد ارتش را با خود همراه کند. همچنین تلاش وی برای قیام ارتش علیه مادورو در ۳۰ آوریل بیهوده بود.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی نیکلاس مادورو اعلام کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته آمریکا و متحدانش همزمان با جنگ رسانه‌ای سنگین علیه کاراکاس تلاش کردند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند، اما به اذعان رسانه‌های آمریکایی، تاکنون همه طرح‌های واشنگتن برای روی کار آوردن دولت دست‌نشانده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار