سایه سنگین اختلافات میان اعضا در آستانه برگزاری نشست گروه ۷

نشست گروه هفت در حالی قرار است برگزار شود که وجود اختلافات درباره مسائل مختلف و حضور ترامپ و جانسون به عنوان دو عضو غیرقابل‌پیش‌بینی، بر سر این نشست سایه افکنده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی قرار است نشست گروه ۷ بزودی در شهر «بیاریتز» آغاز به کار کند که سایه اختلافات بر سر این نشست سنگینی کرده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «گروه پنج یا گروه هفت؟ ترامپ و جانسون غیرقابل پیش‌بینی بودن را به نشست فرانسه افزوده‌اند» نوشت: مسأله برکسیت انگلیس سبب شده پیچیدگی‌های بیشتری در جهت جستجوی زمینه مشترک در نشست گروه ۷ که شکاف‌هایی در خصوص مسأله تجارت، ایران و تغییرات آب و هوایی بر آن سایه افکنده، ایجاد شود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و میزبان این نشست به منظور جلوگیری از تکرار شکست مفتضحانه سال گذشته، زمانی که ترامپ با ترک زودهنگام سبب شد نشست در کانادا با بی نظمی‌هایی روبرو شود، اقداماتی را تدارک دیده است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: گروه ۷ شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ژاپن، آلمان، ایتالیا و کانادا می‌شود و اتحادیه اروپا نیز در این نشست شرکت می‌کند. مکرون همچنین از سران استرالیا، بورکینافاسو، شیلی، مصر، هند، سنگال، رواندا و آفریقای جنوبی به منظور بحث در خصوص نابرابری‌ها دعوت به عمل آورده است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: اما بحث‌های سخت‌تر در جای دیگری نهفته است. جنگ تجاری چین و آمریکا، ترس از رکود اقتصاد جهانی را برانگیخته است. همچنین قدرت‌های اروپایی در حال تقلا هستند تا تنش‌های واشنگتن و تهران را خنثی کنند.

طبق اعلام رویترز، بحران در کشمیر و خیابان‌های هنگ کنگ نیز ممکن است در مذاکراتی که در این شهر ساحلی فرانسه برگزار می‌شود، مطرح شود؛ شهری که ۱۳ هزار نیروی پلیس متحد شده اند تا مانع انجام هرگونه تظاهرات شدید از سوی جنبش‌های ضد جهانی سازی شوند.

یک مقام دولتی ژاپن در این خصوص گفت: شکی نیست که ما در خصوص چگونگی تأثیر درگیری‌های تجاری بر اقتصاد جهانی گفتگو می‌کنیم؛ اما دشوار است که پیامی در این خصوص به خارج از نشست ارسال شود؛ چرا که بیانیه‌ای منتشر نخواهد شد.

رویترز همچنین نوشت: یکی از مسائل ناشناخته این است که بوریس جانسون که برای نخستین بار در صحنه‌ای جهانی حاضر می‌شود، خود را در چه جایگاهی قرار می‌دهد. در حالی که کمتر از سه ماه مانده تا انگلیس اتحادیه اروپا را با توافق و یا بدون توافق ترک کند، دولت جانسون تمایل دارد تا نظر کاخ سفید را برای توافقات تجاری آتی جلب کند.

رویترز در ادامه با اشاره به ترامپ و جانسون به نقل از «فرانسوا هیزبورگ» از بنیاد تحقیقات استراتژیک فرانسه نوشت: ترکیب دو شخصیتی که به خوبی خود را کنترل نمی‌کنند، یک ترکیب سیاسی ناموزون خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار