شرط فرانسه برای بازگشت روسیه به «جی ۷»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه مواضع ضدروسی اروپا اعلام کرد تا زمانی که بحران شرق اوکراین برطرف نشود، امکان بازگشت روسیه به گروه ۷ وجود ندارد.

شرطی که فرانسه بر سر راه روسیه در پیوستن به گروه هفت گذاشت: صلح در اوکراینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «کی‌یف پست»، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تاکید کرد که تنها شرط بازگشت روسیه به گروه هفت پایان یافتن جنگ در اوکراین است.

مکرون در نشست خبری مشترک با پوتین که در فرانسه برگزار شد اظهار کرد: «حل این درگیری (در شرق اوکراین) یک چوب جادو است که در‌ها را برای بازگشت روسیه به گروه هفت، برای آنکه دوباره گروه هشت شود، باز خواهد کرد».

در این نشست پوتین نیز گفت بازگشت به گروه هفت از نظر استراتژیک هم برای کشور خودش و هم اروپا اگر می‌خواهد در جایگاه مرکز تمدن باقی بماند مهم است.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه تاکید کرد عادی‌سازی روابط اروپا با روسیه تنها به حل بحران اوکراین بستگی دارد. او همچنین افزود در نشست آتی این گروه سران کشور‌ها درباره احتمال نشست‌های آینده در قالب نورماندی گفت‌وگو خواهند کرد. نورماندی یک گروه دیپلماتیک از فرانسه، آلمان روسیه و اوکراین است که برای حل بحران در شرق اوکراین تشکیل شده است.

دیدار دو رئیس‌جمهور در قلعه «برگانکون» در جنوب فرانسه درست چند روز پیش از میزبانی فرانسه برای نشست گروه هفت صورت گرفت. گروه هفت در حال حاضر متشکل از کشور‌های آمریکا، آلمان، کانادا، انگلیس، فرانسه ایتالیا و ژاپن است. در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه شبه‌جزیره کریمه بعد از یک همه‌پرسی به روسیه الحاق شد و به دنبال آن در شرق اوکراین درگیری‌هایی به وجود آمد که همچنان نیز ادامه دارد، کشور‌های غربی با این اتهام که روسیه در دامن زدن به بحران در این منطقه دست دارد آن را از گروه حذف کردند و گروه هشت به گروه هفت تغییر نام داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار