بخش دوم/

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

فهرستی جدید از ۲۰ شرکت خودروساز در جهان منتشر شده که طی دو گزارش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش قصد داریم تا برترین شرکت‌های خودروسازی دنیا در سال مالی گذشته را معرفی کنیم، شرکت‌های نام‌برده در دو فهرست از مقام بیستم تا اول بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید خودرو و وسایل نقلیه در جهان جای گرفتند، این فهرست براساس درآمد این شرکت‌ها از سال ۲۰۱۸ تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۹ تهیه شده است. برخی شرکت‌ها توانستند روند مثبتی را حفظ کنند و علاوه بر افزایش درآمد، با رشد سوددهی سالانه مواجه شوند، از طرفی برخی برند‌ها علی‌رغم افزایش درآمد در سوددهی حرفی برای گفتن نداشته و حتی متضرر بودند. در هر صورت فهرست پیش رو درک صحیح از وضعیت شرکت‌های مختلف خودروسازی در جهان، به علاوه نحوه تولیدات، سرمایه‌گذاری‌ها و راهبرد‌های کوتاه یا بلندمدت آن‌ها خواهد داد. در گزارش قبلی به معرفی بخش اولیه فهرست شامل خودرو‌های رتبه بیستم تا یازدهم این جدول پرداختیم، حال به سراغ ۱۰ شرکت برتر خودروسازی در سال اخیر خواهیم رفت، با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس



معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۱۰- شرکت دانگ فنگ موتورز

کشور: چین

درآمد: ۹۰ میلیارد دلار – ۲ درصد رشد نسبت یه سال ۲۰۱۷

سودآوری: ۱.۶ میلیارد دلار – ۱۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷

دانگ فنک یکی دیگر از شرکت‌های دولتی چینی در صنعت خودروسازی است که یکی از بزرگ‌ترین برند‌های خودرو در جهان محسوب می‌شود، این شرکت از سال ۲۰۱۷ توانسته رشد صعودی خوبی در سودآوری خود داشته باشد، مدیران دانگ فنگ اعلام کرده‌اند که نیروی عظم جدی برای افزایش صادرات و فروش در بازار‌های جهانی دارند، طبق برنامه‌های این شرکت، تعداد فروش فعلی ۶۵ هزار دستگاه خودرو خارج از خاک چین باید به ۱۵۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۰ رشد پیدا کند.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۹- شرکت نیسان

کشور: ژاپن

درآمد: ۱۰۴ میلیارد دلار – ۳.۲ درصد افت نسبت یه سال ۲۰۱۷

سودآوری: ۲.۸۸ میلیارد دلار – ۵۷ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۷

آخرین آمار‌های شرکت نیسان نیز از سال ۲۰۱۷ ثبت شده و حالا شاهد کاهش عظیم درآمد و سودآوری در این شرکت هستیم. نیسان تولیدات گسترده‌ای دارد، از انواع خودرو‌های شهری و کوچک گرفته تا شاسی‌بلند‌های سرسخت و مدل‌های آفرود، این شرکت در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی به‌خصوص برای افزودن فناوری‌های نوین به محصولات خود انجام داده، بخش اعظم هزینه‌های این شرکت مربوط به بخش خودرو‌های الکتریکی آن است که در حال رشد بوده و نیسان درآمد‌های خود را به این بخش اختصاص داده است. فاش شدن فساد مالی مدیرعامل این شرکت، کارلوس گوسن نیز در به‌وجود آمدن این وضعیت آشفته برای نیسان، بی‌تاثیر نبود.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۸- شرکت بی‌ام‌و

کشور: آلمان

درآمد: ۱۱۵ میلیارد دلار – ۳.۴ درصد رشد

سودآوری: ۸.۴ میلیارد دلار – ۱۳ درصد افت

مقدار سودآوری بی‌ام‌و در سال‌های اخیر به مقداری خوب بوده که با وجود سود ۸.۴ میلیاردی این شرکت در سال گذشته، آمار‌ها از کاهش درآمد خالص بی‌ام‌و خبر می‌دهند. این شرکت آلمانی که مالک برند‌های مینی و رولزرویس نیز است، در سال گذشته تولیدات خود را به ۱۴۲ هزار ۶۱۷ دستگاه خودرو در سال رساند که رشدی چشمگیر برای بی‌ام‌و محسوب می‌شود، اما قوانین آلایندگی جدید موجب شده تا بسیاری از پیشرانه‌ها و سیستم‌های فنی این شرکت تغییر کنند و به همین جهت، هزینه‌های زیادی صرف بخش فنی بی‌ام‌و شود. دلیل کاهش سودآوی این شرکت نیز همین موضوع است.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۷- شرکت سایک موتورز

کشور: چین

درآمد: ۱۳۶.۴ میلیارد دلار – ۵.۹ درصد رشد

سودآوری: ۵.۴ میلیارد دلار – ۶.۹ درصد رشد

سایک موتورز خودرو‌های خود را تحت برند‌هایی مانند MG به‌فروش می‌رساند، این شرکت با گروه خودروسازی فولکس‌واگن و جنرال موتورز نیز همکاری دارد و بخشی از خودرو‌های این شرکت‌ها در چین را تامین می‌کند. افزایش چشمگیر ۱۳۲ درصدی تولید خودرو این شرکت در سال گذشته، یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد سودآوری سایک موتورز محسوب می‌شود.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۶- شرکت هوندا

کشور: ژاپن

درآمد: ۱۴۳ میلیارد دلار – ۳.۴ درصد رشد

سودآوری: ۵.۵ میلیارد دلار – ۴۲ درصد افت

ساخت و توسعه بخش خودرو‌های الکتریکی در شرق آسیا موجب شده تا شرکت‌های این منطقه مانند ژاپن، چین و کره جنوبی، اکثرا با کاهش سودآوری همراه شوند، هوندا نیز به همین شکل است، این شرکت علی‌رغم رشد ۵.۲ درصدی در بازار چین، با وجود هزینه‌های سنگینی که به بخش خودرو‌های الکتریکی خود اختصاص داد، با بیش از ۴۰ درصد کاهش سودآوری همراه شد.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۵- شرکت جنرال موتورز

کشور: آمریکا

درآمد: ۱۴۷ میلیارد دلار – ۶.۵ درصد افت

سودآوری: ۸.۱ میلیارد دلار – ۸.۳ درصد افت

جنرال موتورز آمریکا که تا چند سال پیش، به عنوان برترین شرکت خودروسازی در جهان به شمار می‌آمد، حال دیگر در میان سه شرکت برتر نیز جایی ندارد، دولت جدید آمریکا که جنگ تجاری بزرگی را با چین آغاز کرده، موجب شده تا جنرال موتورز برای چندمین سال پیاپی با کاهش درآمد و سودآوری همراه شود، همچنین میزان تقاضا محصولات این شرکت در آمریکا کاهش پیدا کرده و مردم این کشور دیگر مانند گذشته توانایی خرید محصولات شورولت، جی‌ام‌سی، کادیلاک و بیوک را ندارند.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۴- شرکت فورد

کشور: آمریکا

درآمد: ۱۶۰ میلیارد دلار – ۲.۳ درصد رشد

سودآوری: ۳.۶ میلیارد دلار – ۵۱ درصد افت

فورد نیز تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفته است، این شرکت در سال گذشته تنها یک میلیارد دلار صرف خرید فولاد و آلومینیوم از کشور چین کرد، همچنین فراخوانی خودرو‌های این شرکت به دلیل کیسه‌هوای معیوب نزدیک به ۲۹۹ میلیون دلار خرج برداشت، به این ترتیب سودآوری فورد نسبت به سال گذشته تقریبا نصف شده و شرایط مطلوبی ندارد. فورد نیز مانند جنرال موتورز با کاهش تقاضا حتی برای مدل‌های محبوب سری F مواجه شده است.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۳- شرکت دایملر

کشور: آلمان

درآمد: ۱۹۷ میلیارد دلار – ۶.۶ درصد رشد

سودآوری: ۸.۵ میلیارد دلار – ۲۷ درصد افت

شرایط نامساعد شرکت‌های خودروسازی تنها به شرق آسیا و آمریکا محدود نمی‌شود، بلکه برند‌های برتر اروپا نیز با کاهش سودآوری دست و پنجه نرم می‌کنند، دایملر مالک مرسدس و تمام برند‌های زیر مجموعه آن (مانند مرسدس AMG و مرسدس مایباخ) در سال گذشته بیشترین تعداد خودرو را در تاریخ خود به‌فروش رساند، اما فروش ۲.۳ میلیون خودرو نیز موجب کاهش سودآوری این شرکت نشد. البته کاهش سود این شرکت نیز به دلیل سرمایه‌گذاری برروی بازار خودرو‌های الکتریکی بوده و مانند شرکت‌های آمریکایی، کاهش فروش و افزایش هزینه‌ها، گریبان‌گیر برند‌های اروپایی یا شرق آسیایی نبوده است.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۲- شرکت تویوتا

کشور: ژاپن

درآمد: ۲۷۲ میلیارد دلار – ۲.۸ درصد رشد

سودآوری: ۱۶ میلیارد دلار – ۲۴ درصد افت

تویوتا بیش از هر شرکت خودروساز دیگری در سال گذشته، سودآوری داشت، این برند بیشتری سهم در بازار جهانی خودرو‌های شهری را دارد و همچنین چندین میلیون خودرو الکتریکی تنها در اروپا به فروش رساند، اما با این وجود، سود این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشت، یکی از دلایل عمده این کاهش سود، مربوط به فراخوانی گسترده خودرو پاریوس به علت نقض فنی ایمنی بود، همچنین سرمایه‌گذ‌اری تویوتا در آمریکا نیز هزینه‌های زیادی برای این شرکت به همراه داشت.

معرفی ۲۰ شرکت خودروسازی برتر در جهان +عکس

۱- شرکت فولکس‌واگن

کشور: آلمان

درآمد: ۲۷۸ میلیارد دلار – ۷ درصد رشد

سودآوری: ۱۴ میلیارد دلار – ۹ درصد رشد

برای چندمین سال متوالی، فولکس‌واگن به عنوان برترین شرکت خودروسازی در دنیا شناخته می‌شود، فولکس‌واگن مالک برند‌های آئودی، بوگاتی، بنتلی، لامبورگینی، پورشه، اسکانیا و اشکودا است. با تولید شاسی‌بلند‌های مقرون به صرفه مانند T-Roc و T-Cross همچنین مدل الکتریکی خودرو محبوب گلف توانست بیش از ۴۰ درصد فروش خود را افزایش دهد. رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در سال نیز به نام فولکس‌واگن ثبت شده که غیر قابل شکستن به نظر می‌رسد. رشد فروش برند‌های زیر مجموعه فولکس‌واگن نیز تاثیر بسزایی در رشد درآمد و سودآوری این شرکت داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۳:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش کشور مام تغییر صددرصدی کنه و بی افته داخل ریل جهانی و بریم برسیم به جایگاه واقعی خودمون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
دوستان شما دارید سرعت و مسابقه ای بودن ماشین رو لحاظ می کنید ولی در اصل برای رتبه بندی مهم کیفیت و آمار فروش ماشین های یک کمپانی هستش که البته این دوستمون اومده بعضی از برند هارو جا به جا کرده.
ولی فعلا بهترین کمپانی(از نظر کیفیت و فروش)تویوتا هستش
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۳:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بهترین خودرو سازی آلمان بعد ژاپن بعد ایتالیا و بعد آمریکا تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همش اشتباهه اومده درامدشون نوشته اینکه مهم نیست اگه اینجوری سایپا حلبی سازم باید بنویسن ولی مهم خوبی و گرانی ماشین ها هست تازه اونایی که میگن پرشه و لامبورگینی خوب نیست هیچی بلد نیستن خوب به من چه فولکس واگن 64 برابر سود داره مهم خوبی ماشین ها است که این جدول درسته
1بوگاتی المان
2فراری ایتالیا
3لامبورگینی ایتالیا
4پاگانی ایتالیا
5پورشه المان
6اپل امریکا
7بی ام و المان
8بنز المان
9رولز رویس امریکا
10ائودی المان
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
شما فعلا بدون کدوم ماشین برا کدوم کشور نمی خواد نظر بدی رولز رویس برا انگلیسه بوگاتی برا فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همشو داره اشتباه میگه این همه ماشین های بهتر از اینا مثل پرشه الان بهترین ماشین بوگاتی هست باید فراری ، لامبورگینی، بوگاتی، پاگانی، پرشه،مازراتی هم میگفتن اینا از همه ماشین ها بهترن
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۴:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
فقط سایپای خودمون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ایران خودرو کو؟ نامردی سایپا هم نباشه
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۵:۵۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
پس چرا اسمی از شرکت بزرگ هیوندایی نبرده،این شرکت حتی بازارهای آمریکارو هم قبضه کرده ،توآسیاهم تقریبا حرف اول رو میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۳:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط بنز اوله خودم تو امار جهانی بهترین شرکت خودرو سازی دیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
فکر کنم هیچکجا اندازه ایران‌خودرو و سایپا سود نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
تسلا اول هستش
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۳:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
نه تسلا اوله نه فلوکس واگن ونه بی اوه فقط بنز اوله خودم توی امار جهانی بهترین شرکت خودرو سازی دیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
این رتبه بندی اشتباه من خودم مهندس مکانیکم الان تسلا اول تویوتا دوم و بنز سوم هستش
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۳:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اشتباهه تسلا وتویوتا بعد بنز قرار دارند و همچنان بنز اوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
ماشین های نظامی ایران چهارمین تکنولوژی پیشرفته درشون بکاررقته طبق مجلات معتبر امریکایی ک درسال۲۰۲۰ اعلام کردن همچنین در بخش هواپیماهای بدون سرنشین یا همون پهپاد بعد از امریکا و اسرائیل درجایگاه سومه و بشدت پیشرفته در حوزه موشکی هم جزو هشت قدرت برتر دنیاست تنها دلیلش مدیریت افراد باتعصب و وطن دوست بوده درحالیکه ایران خودرو و سایپا هر روزه دارن با جون مردم بازی میکنن واقعا عجیبه و تعصف بار لعنت بر مفسدانیکه خون ما مردم بی بضاعت جامعه رو تو شیشه میکنن ایا واقعا نمیتونستن از سپاه وارتش درحیطه ساخت ماشین کمک بگیرن تا علمشون ب ایناهم منتقل بشه ولی فقط بخاطر سود خودشون اینکارو نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
کاملا جابجا هست سایت معتبر ورلد بنک از بزرگترین خودروساز های جهان نوشته ۱ فلوکس واگن ۲ تویوتا ۳ جنرال موتورز ۴ فورد ۵ دایملر اگ
اونایی هم که گفتن پورشه و لامبورگینی و ... کجان باید خدمتشون عرض کنم قیمت خودرو دلیلی بر بزرگ بودن اون شرکت نیس به عنوان مثال شرکت فلوکس واگن ۶۴ برابر شرکت لامبرگینی درامد داره.
Iran (Islamic Republic of)
پژو
۱۱:۲۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
پراید بهترین ماشینه چون هرکی میخاد خود کوشی کنه پراید سوار میشه و باسرعت ۵۰ میزنه به درخت بعد میمیره
سایپا وایران خودرو بهترین شرکت های جهان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
فقط تویوتا ژاپن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
کپی
Luxembourg
ناشناس
۰۲:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
برند های بد چینی رو گذاشتی ولی مازراتی و بوگاتی و یا حتی کیا و هیوندای رو نذاشتی. عجیبه واقعا
Germany
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
بوگاتی تحت مالکیت فولوکس واگن هست مازراتی هم تحت مالکیت فیات، کیا خودش زیر نظر هیوندا هست، این زیر مجموعه هستند مستقل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
آتش نشان
۱۸:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هیوندا هم بهترین شرکت خودرو سازی در جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۲۳:۳۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
کشوری که چند هزارسال قدمت داره و الحمدالله به لطف سپاه و ارتشمون نیروهای دریایی، موشکی، پهبادی و زرهی ما تو دنیا اولین حرفو میزنه و بهترین ادوات نظامی رو بچه های نظامیمون دارن میسازن، اونوقت شماها که از ماشینهای بی کیفیتتون به سودآوریه هنگفتی رسیدین اگه مثل خودروسازهای دیگه سال به سال که میاد نقطه ضعفای ماشین هاشونو به نقطه قوت تبدیل میکنن، سازندگانه ارابه های مرگ ماهم همین کارو انجام بدن. مطمعن باشن اینقد تحقیرشون نمیکنن.
باتشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب چرتی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سایپا چندین مدل داره همینطور ایرانخودرو با پلتفرمهای روز دنیا پس چرا زشون حرفی نیست
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
این شرکت ها سالانه چندین میلیارد سود میکنن بعد انتظار داری ایران خودرو و سایپا که دولت بهشون کمک میکنه توی این لیست باشن؟!
Canada
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
تو ایران هم مدیران خودروسازهای ما از لحاظ ثروت دست نیافتنی میباشند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اصلا خوب نیست در رابطه با خودروسازهای وطنی اینجور 1طرف ه قضاوت بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
چی داری میگی اسم اینا خودروساز نیست فرغون سازه پفکی کاش اندازه فرغون کیفیت داشتن
Iran (Islamic Republic of)
عسگر
۱۴:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اگر هزینه جانی و مالی که به مردم تحمیل میشه رو به قیمت پراید اضافه کنیم ، قیمت پراید از بهترین ماشین های روز دنیا بالاتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس سایپا چی؟؟؟
ایرانخودرو هم نیسسسست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شرکت کیا کره کجاست احاطه کردن دنیارو
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۱۳:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا شرکت سایپا وایران خودرو تو ای جمع شرکت ها نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
آدم این ماشین ها رو میبینه فقط تاسف میخوره؟؟؟ کاش صنعت خودرو سازی رقابتی بشه تا ماهم بتونیم حداقل این ماشین ها رو تو جاده های کشور ببینیم خرید پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
حسن جهرمی
۱۲:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام انگار اسمی از BMW نیست از بهترینها هست راستی ارابه های ساخت ایران در کجا جای دارن صدرصد ا ز آخر اول هستن
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۱:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شرکت سایپا و ایران خودرو 100 درصد رشد در عرض چند سال اونم با رکود اقتصادی کشور ایران، فکر کنم بی سابقس تو جهان
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۱:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حلب سازی و قوطی سازی ایران کجای لیست بود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دوش کت کلاهبردار ایران خودرو وسایپا
Iran (Islamic Republic of)
حسن خالقی
۱۰:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یادتون رفت شرکت سایپا روهم بزنید رشد 90درصدی تصادفات وکشته نصبت به سال 97
-
محمود
۰۹:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو از قلم افتاده . فکر کنم سودش دست کمی از اینها نداشته باشه ولی از سایر جهات در کجای ردیفه شما بهتر می دانید
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۰۹:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فکر کنم اگر از بیست شرکت ناامن و کلاش و دروغ گو حرف بزنیم صنعت خودروی ما جز اولشان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
کل سودی که اینا کردن، 10 درصد سود ایران خودرو و سایپا تو یه سال نمیشه :p
-
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس ایران خودرو وسایپا چی؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
جای ایران خودرو و سایپا که با تولیداتشون افتخارات بیشماری برای ایرانیان در کل جهان خلق کرده اند خالیست!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نام شرکت سایپا با پرفروش ترین محصولش " ارابه مرگ" را فراموش کردید
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۸:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این لیست اشتباهه
اول پراید
دوم تیبا
بعد پژو
Iran (Islamic Republic of)
انصاری
۰۸:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس سایپا وایران خودرو چه شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۰۸:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شرکت سایپا بخاطر تولید پراید قاتل درجه یک مردم ایران از لیست افتاده لطفا ااصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
چرا ایران خودرووسایپانیستن تواین لیست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ طولابی
۰۸:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا اسمی از سایپا و ایران خودروی قاتل نیست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو وسایپا بنظرم از قلم انداختید چون بیشترین تولید و سود و تلفات جانی و مالی داشته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس جای دو شرکت کلاه بردار ایران خودرو و سایپا در ایران کچاست
آخرین اخبار