مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام خبر داد;

برگزاری بیست ودومین جشنواره قصه گویی در مرحله استان،کشور و بین المللی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از برگزاری جشنواره قصه گویی در مرحله بین المللی خبر داد.

برگزاری بیست ودومین جشنواره قصه گویی در مرحله استانی ، کشور و بین المللیجمالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام به بخش های مختلف جنواره قصه گویی  اشاره کرد و گفت: بخش صحنه‌ای جشنواره بین المللی یکی از این این بخش ها است که در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی برگزار می شود.

او افزود: شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها هستند.

جمالی بیان کرد: برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل، قصه‌گویان و مجریانی که سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور دارند به همراه داوطلبان سایر کشورها می‌توانند در بخش مسابقه بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کنند.


بخش قصه گویی مدرن جشنواره بین المللی قصه گویی

جمالی در بخش دیگر از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اشاره کرد و گفت ؛ این بخش شامل قصه‌هایی است که به صورت گفتگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود. قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی

مدیر کل کانون پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان در این راستا ادامه داد:بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای هم‌چون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کننددر بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع و مدت اعلام شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

بخش قصه گویی مدرن جشنواره بین المللی قصه گویی

در ادامه تصریح کرد :خش دیگری از قصه‌گویی صحنه‌ای در این جشنواره به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته است؛ این بخش شامل قصه‌هایی است که به صورت گفتگو، ترانه، آواز با موسیقی یا بدون آن، با تصویر و سایر ابزارهای خلاق از منابع شفاهی یا کتبی انتخاب و اجرا می‌شود. قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.

بخش ۹۰ ثانیه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی

جمالی  عنوان کرد:بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای هم‌چون دوره قبل تمامی گروهای سنی از سراسر کشور می‌توانند با موضوع «قصه زندگی من» در فیلمی به مدت ۹۰ ثانیه، امیدها، شادی‌ها و آرزوهای زندگی خود را به شیوه‌ای مستندگونه روایت کننددر بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای نیز از علاقه‌مندان دعوت شده است تا با موضوع و مدت اعلام شده، فیلم قصه‌های خود را تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.


بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد:در بخش علمی جشنواره بین المللی قصه گویی شش محور موضوعی و ۱۶ موضوع برای مقاله‌نویسی تعیین شده است. «قصه و پرورش تفکر»، «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی»، «قصه، مخاطب‌شناسی و ادبیات عامیانه»، «قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی» و «قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی» شش محور موضوعی اعلام شده است.

او ادامه داد:علاقه‌مندان می‌توانند در محور موضوعی «قصه و پرورش تفکر» با چهار موضوع «قصه‌گویی و پرورش انواع هوش»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر فلسفی»، «قصه‌گویی و پرورش تفکر مراقبتی» و «قصه‌گویی و پرورش تفکر مشارکتی» و همچنین در محور «روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی» با دو موضوع «قصه‌گویی با روش‌ها و رویکردهای نوین» و «قصه‌گویی و زبان‌آموزی» مقاله‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

 

انتهای پیام/با

برگزاری بیست ودومین جشنواره قصه گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.