پیش بینی حضور حدود ۲ میلیون زائر برای شرکت در آئین اربعین حسینی

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۲ میلیون زائر برای شرکت در آئین عظیم و باشکوه اربعین حسینی وارد شلمچه شوند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مکی یازع رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان آبادان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، با ابرا ز ناخرسندی از عدم همراهی ادارات آبادان در انجام درست امور محوله گفت: امسال ۴۰۰ موکب در منطقه شلمچه مستقر می شوند که از این تعداد ۲۴۰ موکب مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر است.

او با اشاره به پیش بینی حضور ۲ میلیون زائر در مرز شلمچه در اربعین امسال افزود: ۱۲۰ هزار نفر از زائران اتباع خارجی اربعین پارسال از شلمچه به عراق سفر کردند.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه گفت: ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۵۰  چشمه حمام در اختیار ستاد عتبات عالیا ت شهرستان آبادان قرار داده شد که به تناسب در میان مواکب موجود در شلمچه تقسیم، نصب و راه اندازی می شود.

یازع گفت: باید همگی پای کار بیایند و به ارائه خدمات مطلوب در حوزه مربوطه بپردازند، سامانه خوش آمدگویی به زائران و سایر موارد باید  راه اندازی شود ضمن اینکه سایر  موارد نیز با جدیت دبنال می شود.

او ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو مواد مورد نیاز مواکب را از مرز شلمچه عبور داد.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه با اشاره به استقرار کمیته مشارکت های مردمی و اسکان ستاد اربعین شلمچه از ۱۲ محرم در شلمچه از استقرار مواکب از ۱۵ محرم در منطقه خبر داد.

 

به گفته یازع، کاروان یک هزار نفری پیاده زائران مشهد حرکت خود را به سمت مرز شلمچه از دو هفته پیش آغاز کرده که باید برای استقبال و پذیرایی از آنان در منطقه حضور فعال داشته باشیم.

او با تاکید بر ضرورت استقبال و پذیرایی از زائران در شهر آبادان به عنوان مهمترین مسیر منتهی به شلمچه افزود: ادارات برای برپایی مواکب در شهر آبادان نیز با ستاد اربعین همراهی کنند و از بابت تامین و تهیه غذا و نوشیدین برای زائران نگرانی نداشته باشند، اقلام مورد نیاز برای پذیرایی از زائران را ما در اختیار حسینه ها و سایر مراکز استقرار زائران قرار می دهیم.

انتهای پیام/ د

حضور ۲ میلیون زائر اربعین در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.