ترکیه: نخستین مرحله از ایجاد منطقه امن در شمال سوریه آغاز می‌شود

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد اولین مرحله از توافق ایجاد منطقه امن در شمال سوریه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد اولین مرحله از توافق ایجاد منطقه امن در شمال سوریه از چهارشنبه (۳۰ مرداد) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع ترکیه شامگاه چهارشنبه طی بیانیه‌ای بعد از مکالمه تلفنی «حلوصی آکار»، و «مارک اسبر»، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا، اعلام کرد مرحله اول توافق طرفین آغاز شده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد آکار و اسبر طی این تماس تلفنی بر ضرورت ایجاد منطقه امن در شرق فرات واقع در شمال شرقی سوریه بر اساس جدول زمانی اعلام شده تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین بر برگزاری جلساتی بین هیأت‌های نظامی دو طرف در سریعترین زمان ممکن در آنکارا، پایتخت ترکیه تأکید کردند تا زمینه برای اجرای مراحل بعد منطقه امن فراهم شود.

«ابراهیم کالین»، سخنگوی رسات جمهوری ترکیه نیز در مورد این توافق با آمریکا گفت به‌زودی گشت‌های نظامی مشترک بین ترکیه و آمریکا در شرق فرات سوریه مأموریت‌های خود را آغاز خواهند کرد.

آمریکا و ترکیه اخیرا به توافق رسیده‌اند در راستای درخواست‌های آنکارا برای دور کردن تهدید‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی خود، منطقه امنی در امتداد این مرز‌ها با سوریه و به عمق ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر ایجاد شود و شبه‌نظامیان کرد از مرز دور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار