آسیب دیدن ۴ جنگنده آمریکایی که قرار بود با ایران مقابله کنند!

چهار فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» آسیب دیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چهار فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا در روز‌های اخیر حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» مستقر در دریای عرب آسیب دیدند.

وبگاه «میلیتری» روز سه‌شنبه (۲۹ مرداد) به نقل از «مرکز امنیت دریایی آمریکا» نوشت در جریان این حادثه که نهم اوت (جمعه ۱۸ مرداد) ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه شب به وقت محلی رخ داد، یک فروند هواپیمای هشدار سریع «ای-۲ دی هاوک آی» با منحرف شدن از مسیر اصلی فرود، با دو فروند اف-۱۸ سوپر هورنت برخورد کرده و قطعاتی از این هواپیما به دو فروند اف-۱۸ دیگر در عرشه ناو هواپیمابر مذکور برخورد می‌کند.

«جاش فری» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه روز گذشته در گفتگو با وبگاه میلیتری با تایید این خبر مدعی شد هواپیمای هاوک آی آسیب خاصی ندیده و پرسنلی نیز مجروح نشدند. وی به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر این حادثه خودداری کرد.

در گزارش مرکز امنیت دریایی آمریکا نیز آمده است در این حادثه خلبان هواپیمای هشدار سریع در تلاش برای فرود، کنترل هواپیما را از دست داد. در گزارش این مرکز میزان خسارت وارده در این حادثه از نوع «ای» به ارزش ۲ میلیون دلار یا بیشتر برآورد و تاکید شده که جنگنده‌های آسیب دیده در حال تعمیر هستند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکن را برای هشدار به ایران و مقابله با فعالیت‌های این کشور عازم منطقه کرده است. اندکی بعد رسانه‌ها گزارش دادند که اعزام این ناو طبق برنامه قبلی صورت گرفته و هدف دولت آمریکا صحنه‌سازی برای به راه انداختن نمایش تهدید علیه ایران بوده است. برخی از ناظران تهدید‌های ترامپ را بخشی از راهبرد او برای وادار کردن طرف مقابل به پذیرش شرایط مدنظر او می‌دانند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

برچسب ها: آمریکا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۷:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دریای عرب؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حبیبی
۱۶:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
یانکی های آمریکایی فقط تو هالیوود قهرمانند..آمریکا و غرب فقط زبان زور می فهمند این یانکی ها تروریست فقط دنبال کسب منافع خودشان هستند ...پاینده باد سپاه پاسداران خار چشم وطن فروش های داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ کورده
۰۸:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دریای عرب یعنی چی!؟ اگه اختیاراتی داشتم با چندتا از این چیریکها وبه فرماندهی خودم کشتی و هواپیما هارو مصادره میکردم، می‌آوردم اوراقیا شوش می‌فروختم،
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۶:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خدا خودش هوای مارو داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درياي عرب ديگه كجاست ؟
آخرین اخبار