راه اندازی سایت موزه در محوطه اثر ۶ هزار ساله تپه تاریخی اصلاندوز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پایان بلاتکلیفی تپه تاریخی نادری و راه اندازی سایت موزه در محوطه این اثر ۶ هزار ساله در شهرستان اصلاندوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اصلاندوز گفت: این اثر ۶ هزار ساله نیازمند ساماندهی است که با تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار سایت موزه در محوطه آن احداث می‌شود.

او افزود: ساماندهی این اثر تاریخی که مطالبه مردم منطقه است و می‌تواند گردشگری شهرستان تازه تاسیس اصلاندوز را متحول سازد، در مرحله انتخاب مشاور بین المللی است تا بعد از اتمام مطالعه کاوش و لایه نگاری آغاز شده و سپس سایت موزه احداث شود.

فلاحی گفت: با انجام عملیات ساماندهی، تپه تاریخی می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در شمال استان تعریف شده و فرصت مطلوبی برای شهرستان اصلاندوز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به قول مساعد استانداری اردبیل در تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت ساماندهی این اثر تاریخی، بعد از ساماندهی دستگاه‌های اجرایی مستقر در محوطه نیز این محوطه را ترک کرده و در اختیار میراث فرهنگی استان قرار خواهند داد.

انتهای پیام/ع

تپه تاریخی اصلاندوز مقصد گردشگری در شمال استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.