همزمان با سفراستاندار انجام شد؛

بهره برداری ازطرح‌های کشاورزی و راه سازی در راین

امروز در سفر استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بخش راین ۲ طرح کشاورزی و یک طرح راهسازی به بهره برداری رسید.

بهره برداری ازطرح‌های کشاورزی و راه سازی در راینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در حاشیه افتتاح پروژه راهسازی در راین گفت: ۹ کیلومتر روکش آسفالت محور راین - حسین آباد در دست اجرا است که از این میزان چهار کیلومتر و ۴۰۰ متر امروز افتتاح شد و مابقی در صورت تامین قیر به سرعت اجرا می‌شود.

او افزود: قطعه دوم این محور ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۲۰ هزار مترمکعب دورسازی دارد و ۱۵ هزار تن آسفالت ریخته شده است.

او بیان داشت: تمام عملیاتی خاکی، ابنیه و روسازی مسیر به طول بیش از چهار کیلومتر انجام شده و مابقی مسیر برای انجام عملیات آسفالت نیاز به قیر دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: با وجود اینکه این استان در سال گذشته بیشترین میزان قیر را جذب کرده، اما امسال مشکل فقدان قیر را در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان نیز در حاشیه افتتاح ۲ طرح کشاورزی در راین گفت: ۷۶۶ هکتار آبیاری کم فشار در قالب ۱۵ طرح با اعتبار چهار میلیارد تومان امروز با حضور استاندار کرمان، به بهره برداری رسید.

احمد مسعودی گفت: از این میزان سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار بدون بازپرداخت دولتی و ۶۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

او اظهار داشت: ۴۲ کیلومتر لوله گذاری در سطح ۷۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی راین و امسال در شهرستان کرمان ۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار و کم فشار انجام شده که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ هکتار کم فشار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تصریح کرد: ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بدون باز پرداخت دولتی صرف اجرای آبیاری در باغ‌های شهرستان کرمان شده که اجرای این پروژه‌ها به صورت متوسط می‌تواند ۳۰ درصد راندمان آبیاری را افزایش دهد.

او بیان کرد: ۲۳۰ نفر از مزایای طرح آبیاری تحت فشار بخش راین بهره‌مند شدند.

مسعودی افزود: ۹۶ هکتار سطح زیر کشت در یک باغ با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان مجهز به سیستم آبیاری کم فشار شد که از این میزان ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار دولتی بوده است.

او گفت: امسال در شهرستان کرمان در مجموع ۴۲ هزار متر مربع گلخانه احداث شده که از این میزان ۳۰ هزار متر مربع (پنج طرح) با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش راین اجرا شده است.

مسعودی افزود: از این میزان یک طرح در روستای ده ملک با چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

او بیان کرد: از این میزان اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و مابقی آورده بخش خصوصی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان عنوان کرد: اشتغال ایجاد شده حاصل از احداث ۳۰ هزار متر مربع گلخانه در راین ۳۰ نفر به صورت مستقیم است.

استاندار کرمان همچنین از کوره‌های آجرپزی بخش راین و یک طرح تولیدی بازدید و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان محلی، استاندار کرمان را در سفر روز پنجشنبه به راین و افتتاح و بازدید از طرح‌ها همراهی کردند.

انتهای پیام/ح

بهره برداری از طرح های راه وکشاورزی راین

برچسب ها: پروژه ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار