روز پزشک فرصت ارج نهادن به مجاهدت و ایثار پزشکان

استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی به مناسبت روز پزشک گفت: این روز فرصتی است که از سپیدجامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می‌بخشند یادی شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت اول شهریور زادروز ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی و «روز پزشک»، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«نامگذاری اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک، فرصتی است که دگر بار از سپیدجامگانی که با مجاهدت و ایثارشان جانی تازه به جامعه می‌بخشند یادی شود.

جامعه‌ پزشکی ایران اسلامی علاوه بر برخورداری از بزرگ مردانی که فروغ علم و اندیشه شان در سپهر دانش بشری همیشه راهگشا بوده است، ابن سینا، جرجانی، رازی و دانشمندان و طبیبان فرهیخته که علم را در خدمت انسانیت و رشد فضایل اخلاقی قرار داده، بر خود می‌بالد که افرادی پاک نهاد و نیکو سرشت به پشتوانه‌ توانایی و دانایی توشه گرفته از فرهنگ ملی و اسلامی در سودای تأمین سلامت انسان‌ها همت خویش را به کار گرفته اند و مجدانه تلاش می‌نمایند.

پزشکانی که در ۸ سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی به سرزمین ما بخشیدند، و حال آنانی که افتخار خدمت به محرومین و دردمندان را با هیچ موقعیتی برابری نداده اند.

اینجانب یکم شهریور ماه که به شایستگی روز پزشک نامگذاری شده است را به جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال، مزید توفیقاتشان را در راستای خدمت به مردم شهید پرور و جامعه ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/ز

پیام استاندار به مناسبت روز پزشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.