۳۲۰۱ نفر از جامعه پزشکی عضو نظام پزشکی استان کرمانشاه هستند

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۳۲۰۱ نفر از جامعه پزشکی عضو نظام پزشکی استان هستند که از این تعداد ۱۱۰۱ نفر پزشک عمومی و ۶۴۸ نفر متخصص و فوق تخصص هستند.

۳۲۰۱ نفر از جامعه پزشکی عضو نظام پزشکی استان کرمانشاه هستندبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  محمدباقر حیدری رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه  گفت:استان کرمانشاه  با اشاره به عضویت پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماما‌ها و کارشناسان پروانه دار (ازجمله اپتومتریست‌ها و فیزیوتراپ ها) در سازمان نظام پزشکی، گفت: در حال حاضر ۳۲۰۱ نفر از جامعه پزشکی عضو نظام پزشکی استان هستند که  از این تعداد ۱۱۰۱ نفر پزشک عمومی و ۶۴۸ نفر متخصص و فوق تخصص هستند.

حیدری در تشریح مشکلات جامعه پزشکی به هجمه‌های اخیر رسانه‌ای علیه پزشکان اشاره کرد و افزود: بار‌ها بحث درآمد بالای پزشکان در رسانه‌ها مطرح می‌شود و این در حالی است که کمتر از ۱۰ از پزشکان از این شرایط برخوردار هستندهمانطور که در میان بازیگران، فوتبالیست‌ها و خوانندگان تنها تعداد معدودی از درآمد بالا برخوردارند، در جامعه پزشکی هم وضعیت به همین شکل است.


او افزود: پزشکان عمومی و پزشکان رشته‌های غیرجراحی مانند متخصص داخلی و اطفال حقوقی مانند کارمندان دولت دارند و در این بین تنها برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص رشته‌های جراحی یا به دلیل خاص بودن رشته تخصصی و یا به خاطر شهرت و تبحر بالا در رشته خود درآمد‌های بالا کسب می‌کنند.

حیدری بیان کرد: این مسئله را هم باید در نظر گرفت که رشته پزشکی به دلیل سختی‌های خاص خود همواره در تمام کشور‌های دنیا از درآمد متوسط به بالا برخوردار است در حال حاضر دغدغه و نگرانی اصلی جامعه پزشکی ایجاد شکاف اعتماد میان مردم و این قشر از جامعه توسط رسانه‌ها است.

انتهای پیام/ز



کمتر از ۱۰ درصد  پزشکان در آمد بالا دارند 

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۵۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
چقدر فقیر هستند این پزشک ها و ما نمیدونستیم.
آخرین اخبار