برگزاری اختتامیه طرح نشاط معنوی گیلان در لاهیجان

اختتامیه طرح نشاط معنوی گیلان در آستان میر شمس الدین لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش اختتامیه طرح نشاط معنوی در آستان میر شمس الدین اردوبازار لاهیجان انجام شد گفت: موفقیت و پیروزی هر کشوری و جامعه‌ای بستگی به حاکمیت فرهنگ متعالی در آن جامعه دارد.

او افزود: برای نهادینه شدن یک فرهنگ همه دست اندرکاران فرهنگ مکلف به تلاش و مجاهدت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه کشور ما یک کشور دینی، فرهنگی، اسلامی و رهبر ما دینی و قرآنی است، گفت: دشمنان اسلام برای جدایی نسل نو از دین و فرهنگ اسلامی بسیار تلاش می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای برلی جدایی نوجوانان و جوانان از فرهنگ اسلامی و دین و قرآن تلاش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه تاریخ چهل ساله انقلاب گواه تلاش مسئولان کشور برای تحکیم بنیاد خانواده است، یادآور شد: تلاش خانواده‌ها در این راه بسیار ضرورت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، اولین وظیفه والدین را آموزش فرزندان دانست وگفت: برخورد کریمانه با فرزندان و احترام گذاشتن به آنان در رشد و تعالی آن‌ها بسیار موثر است.

او تاکید کرد: آموزش حیا و عفت بیش از هر روز دیگر نیاز جامعه ماست و والدین در این باره تکلیف بزرگی دارند.

علیزاده اعلام کرد: اولین خیانت والدین به فرزندان و جامعه، آموزش ندادن معارف الهی و اسلامی به فرزندان است.

او راه تربیت دین مدارانه فرزندان را توسل به صبر و توجه منش و سیره ائمه معصومین دانست و گفت: والدین باید همواره به دنبال تقویت حس مسئولیت پذیری فرزندان خود در برابر دیگران و جامعه باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، آشنا کردن فرزندان با برنامه‌های دشمن را از دیگر ضروریات تربیت امروز دانست و گفت: امروز دشمن با پیران کار ندارد و به دنبال کودکان و نوجوان است.

او تصریح کرد: سازمان اوقاف طرح‌های متنوع و گسترده‌ای برای نوجوانان و جوانان دارد که طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و آشنا کردن نسل نو با معارف اسلامی در جوار بقاع مبترکه است.

حجت الاسلام علیزاده گفت: سازمان اوقاف به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و کانون نشر معارف الهی و اسلامیست.

انتهای پیام/آ

طرح نشاط معنوی گیلان به پایان رسید

برچسب ها: نشاط معنوی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.