لزوم تسریع دولت در پرداخت بلاعوض و وام به کشاورزان سیل‌زده پلدختر

امام جمعه موقت پلدختر گفت: دولت تا کنون کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده پلدختر نکرده و ضرورت دارد در پرداخت وام به آنان تسریع کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت الاسلام کاظم تیموری امام جمعه موقت پلدختر  در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان از دولت به خاطر عدم پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان سیلزده پلدختر انتقاد کرد و اظهار داشت: دولت ۲ ماه است جلوی پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب دیده پلدختر را گرفته و این امر موجب نگرانی و گلایه‌مندی این قشر مولد شده است.

او افزود: جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر بیش از هزار میلیارد تومان خسارات سیل به حوزه کشاورزی را برآورد و تشکیل پرونده داده که تاکنون دولت هیچگونه کمک بلاعوضی به آسیب دیدگان این حوزه نکرده است.

امام جمعه موقت پلدختر گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ پرونده از کشاورزان سیلزده این شهرستان به مرکز استان ارسال شده و تاکنون تنها تسهیلات بانکی به ۱۵۰ نفر پرداخت شده که از این تعداد ۱۱۵ پرونده مربوط به بخش معمولان بوده است.

او ادامه داد : انتظار می‌رود مسوولان تلاش بیشتری در جهت جبران خسارات و آسیب‌های بخش کشاورزی داشته و در پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان تسریع کنند.

تیموری به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید مطابق مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب عمل کنند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

او یادآور شد: مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب در ۱۵ بند از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده که جز وظایف دولت‌ها است و همه موظف به در دستور کار قرار دادن آن هستند.

امام جمعه موقت پلدختر اظهار کرد: دولت‌ها باید نگاه کنند هر جا در بحث اقتصاد مقاومتی به خود تکیه کردیم موفق و پیروز و هرجا وابسته به غیر بودیم ضربه خوردیم.

او افزود: التزام عملی به نماد‌های انقلاب و حمایت از جریان شبکه‌ای جز وظایف لاینفک همه دولت‌ها است و باید آن را اجرا کنند.

تیموری خاطرنشان کرد: مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اقتصادی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، بریدن از وابستگی و اتکا به داخل، جوانگرا بودن، پاسداری از آزادی و استقلال، پاک دستی و ساده زیستی از جمله مولفه‌هایی است که مقام معظم رهبری برای دولت‌ها در بیانیه گام دوم ترسیم کرده است.

او با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت شهادت شهدای دولت، افزود: مسوولان بدانند با توجه به فرمایشات امام راحل خدمتگزار مردم هستند و مقام معظم رهبری فرمودند بدانید اگر بی‌توجهی و غفلت از جریان‌های انقلابی نبود بی شک دستاورد‌های انقلاب بیشتر بود.

امام جمعه موقت پلدختر گفت: دولت‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی نتیجه رای مستقیم مردم بوده و مقام معظم رهبری به دلیل این که برآمده از آرای تک تک مردم هستند به طور دائم از دولت‌ها حمایت کرده‌اند.

تیموری عنوان کرد: تنفیذ حکم رئیس جمهور به دست مقام معظم رهبری با تایید آرای مردم است و دولت‌ها باید بدانند خدماتی که ارائه می‌دهند به نام نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف باشد که کمبود‌هایی که وجود دارد به دلیل قصور دولت‌ها است.

انتهای پیام/م

دولت در پرداخت بلاعوض و وام به کشاورزان سیل‌زده پلدختر تسریع کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.