رئیس کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد:

امنیت و سلامت دو رکن اساسی هر جامعه/ تخریب جامعه پزشکی نوعی سرمایه سوزی است

ظفرقندی گفت: تخریب جامعه پزشکی سبب کاهش اعتماد مردم به این قسر و نوعی سرمایه سوزی است.

ظفرقندیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ظفرقندی عصر امروز در مراسم روز پزشک که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: پزشکی برای دانشگاه‌های ما هویت قدیمی ایجاد می‌کند و سلامت و امنیت نعمت‌های بزرگی است که خداوند به ما عطا بخشیده است و اگر این دو متزلزل شود ممکن است جامعه سقوط کند.
 
وی افزود: جامعه پزسکی دردمند مردم و دلسوز ملت است و ما باید از این سرمایه اجتماعی یعنی پزشکان حمایت کنیم.
 
ظفرقندی بیان کرد: جامعه پزشکی در دوران جنگ همراه با مردم بود و به درمان مجروحان می پرداخت.
 
وی تاکبد کرد: در سیل اخیر جامعه پزشکی درخشید و پزشکان در کنار و مورد اعتماد مردم داشت و باید آلام مردم را تسکین بخشد.
 
ظفرقندی ادامه داد: برخی مواقع حرف‌های جهت‌دار، زحمات این سرمایه اجتماعی یعنی پزشکان را از بین می‌برد و امروزه می‌بینیم که بحث افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس بدون انجام کار کارشناسی انجام می‌شود.
 
وی افزود: در برخی از رشته‌های پزشکی نیروی مازاد وجود دارد و اگر بدون دلیل کمیت افزایش پیدا کند حتماً کیفیت کاهش می‌یابد و به همین دلیل معتقدم که برخی جهت‌گیری‌ها یک نوع سرمایه‌سوزی است و نباید اینگونه بحث‌ها مطرح شود.
 
ظفرقندی افزود: اگر اعتماد بین مردم و پزشک کاهش پیدا کند سلامت مردم به خطر می‌افتد و با تخریب جامعه پزشکی سلامت مردم تهدید می‌شود و ما سعی می‌کنیم مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.
 
در ادامه مراسم نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: توجه به علم طب و پزشکی نیاز عمومی کشور است و من معتقدم این مسیر به درستی طی نشده و بهره‌وری کافی انجام نشده است.
 
وی بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع به وسیله وزیر بهداشت آغاز شده است و امیدوارم از پزسکان عمومی استفاده بهینه شود.
 
نوبخت ادامه داد: حرفه پزشکی مقدس است و باید حرمت‌اش حفظ شود و مالیات باید به وسیله جامعه پزشکی پرداخت شود. یک هیات ۱۱ نفره برای پرداخت مالیات در نظام پزشکی تشکیل شده است و بیشترین تفاهم بین سازمان مالیاتی و نظام پزشکی قبل از تعیین بودجه امسال انجام شد اما یک سری حرف‌هایی بیان شد که هدف آن ایجاد اختلاف بین جامعه پزشکی و مالیات بود و من این موضوع را به مسئولان کشوری گفته‌ام.
 
وی گفت: جامعه پزشکی با سازمان مالیاتی به توافق کامل رسیده است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
نوبخت افزود: برخی افراد قصد تبعیض دارند و من معتقدم که پزشکان باید مالیات خود را بپردازند اما این موضوع نبابد باعث شود که بی‌حرمتی و تبعیض نسبت به جامعه پزشکی شود.
 
وی افزود: سازمان امور مالیاتی و پزشکان به تفاهم کامل رسیده‌اند و من هشدار می‌دهم که برخی عوامل بیگانه و جاسوس نمی‌خواهند ایران روی پای خود بایستد و استکبار جهانی برای از بین بردن اتحاد برنامه‌ریزی کرده است.
 
در ادامه مراسم حناچی شهردار تهران گفت: زادروز تولد ابوعلی سینا به درستی روز پزشک نامگذاری شده است.
 
وی افزود: پزشکان در زمان انقلاب و دوران جنگ خدمات خوبی به مردم ارائه دادند و در جنگ ما، رکورد اتاق عمل در خط مقدم به وسیله جامعه پزشکی شکسته شده است.
 
حناچی بیان کرد: سالیانه در تهران ۵۷ هزار نفر فوت و ۱۴۰۰ نفر بر اثر سوانح فوت می‌کنند و ۹.۳ درصد مردم دبایت و ۳۰ درصد از مردم قند خون خود را کنترل نمی‌کنند و از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد و ۱۹ درصد از مردم تهران پرفشاری خون دارند.

حناچی ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۱۴۰۰ مرگ به دلیل سکته قلبی و فشار خون و امسال بیش از ۷ هزار نفر به دلیل ذرات معلق فوت کرده‌اند.
 
وی گفت: ۱۹.۳ درصد مردم تهران چاق هستند و ۵۲.۳ درصد از مردم تهران فعالیت فیزیکی خوبی ندارند و ۱۶ درصد از مردم از مترو استفاده می کنند. اقدامات میان مدت ما توسعه مترو و اصلاح سوخت است و کوتاه‌ترین راه ممکن اصلاح باور مردم نسبت به استفاده از خودروهای عمومی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
47
۲۱:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
خود جامعه پزشکی باید به فکر وجه اش باش و بارفتارشون وجه تخریب شده رو برگردانه
آخرین اخبار