کمبود معلم در استان کرمانشاه

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با وجود کمبود معلم، نمی‌گذاریم اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم باشد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشالله پروین معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان ۲۵ هزار فرهنگی شاغل داریم، گفت : با وجودی که در استان به ویژه در شهرستان‌های محروم وحاشیه‌ای کمبود معلم داریم، اما در تلاشیم تا با سازماندهی و ساماندهی درست معلمان مخصوصا معلمان جدیدالورود برای اول مهرماه هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نماند.

او گفت : بیشترین کمبود معلم را در مقطع ابتدایی داریم که با ساماندهی خوب معلم‌ها و دیگر ظرفیت‌های لازم در تلاشیم تا کمبود‌ها برطرف شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر فراهم کردن بستر‌های لازم برای جذب دانش اموزان بازمانده از تحصیل در استان، گفت: سعی ما بر این است حتی یک دانش آموز هم به دلیل نداشتن امکانات از تحصیل بازنماند که در این راستا حتی مدارس و کلاس‌های درسی در مناطق محروم و دور افتاده استان داریم که تنها یک دانش آموز دارند.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدودا ۴۳۵۰ مدرسه داریم، گفت: اکثر قریب به اتفاق مدارس استان یک شیفته هستند، مگر در مواردی که کمبود فضای آموزشی وجود داشته باشد و تنها در شهرستان‌های محروم ممکن است تعدادی از مدارس دو شیفته باشند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با پیش بینی افزایش حدود پنج هزار نفری تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: برآورد می‌شود مهر امسال ۳۲۵ هزار دانش آموز سر کلاس درس حاضر شوند.

پروین اضافه کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار دانش آموز در مدارس استان کرمانشاه تحصیل کردند .

 

 

انتهای پیام/د

در شهرستان‌های محروم وحاشیه‌ای کمبود معلم داریم

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار