جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

ساعت هوشمند اپل پیش از عرضه رسمی به بازار جنجال‌های زیادی به پا کرده و شایعات زیادی در مورد ویژگی‌های آن بیان شده است.

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت‌های هوشمند اپل-Apple Watch در میان انواع گجت‌های هوشمند و به ویژه در دسته خود، از بهترین و محبوب‌ترین محصولات جانبی تلفن‌های همراه هوشمند محسوب می‌شوند. به طور کلی می‌توان مهم‌ترین علل محبوبیت ساعت‌های هوشمند را هماهنگی بالای آن‌ها با تلفن همراه، کارایی متفاوت و زیبایی به عنوان یک گجت پوشیدنی دانست.


بیشتر بخوایند: بهترین آیپاد‌های ۲۰۱۹ اپل را بشناسید +تصاویر


اپل در کنار تولید آیفون، آیپد و دیگر دستگاه‌های هوشمند خود، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را چه از لحاظ مالی و چه از حیث نیروی انسانی متخصص بر روی تولید گجت‌های پرکاربرد در میان مردم انجام داده است. طبق آمار‌های منتشر شده از سوی منابع رسمی، شرکت اپل موفق شده است تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی ۵.۹ میلیون دستگاه از ساعت‌های هوشمند خود را در کشور‌های مختلف جهان به فروش برساند.

اگرچه  شرکت‌های دیگری نظیر سامسونگ در زمینه تولید انواع گجت‌های هوشمند عملکرد مطلوبی داشتند و سود گزافی را از این دستگاه‌ها کسب کرده‌اند ولی قطعا اپل در حوزه ساعت‌های هوشمند با اختلاف زیادی بالاتر از دیگر رقیبان خود قرار دارد. این موفقیت حاصل کارایی بالای ساعت‌ها و تلاش شبانه‌روزی مهندسان اپل است و بدون شک مدیران اپل برنامه‌ریزی دقیق برای آن انجام داده‌اند. 

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

موفقیت اپل در صنعت ساعت‌های هوشمند تا حدی بوده که کارشناسان معتقدند محصولات این غول فناوری آمریکایی بر روی صنعت میلیون دلاری ساعت‌های سوئیسی نیز تاثیر گذاشته و مردم در جهان امروز ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه بسیار زیاد برای خرید یک ساعت رولکس، ساعت هوشمند اپل با قابلیت‌های ویژه را در دست خود داشته باشند.

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

جدیدترین سری ساعت‌های هوشمند اپل، Apple Watch 5 نام دارد و اشتیاق زیاد طرفداران سبب شده است کارشناسان و رسانه‌های تخصصی فناوری گمانه زنی‌های متفاوتی را در مورد خصوصیات و ویژگی‌های آن بیان کنند. در ادامه این گزارش می‌خواهیم شایعات موجود پیرامون این دستگاه را بررسی و خصوصیات آن را برای شما بیان کنیم:

اپل پیش از تولید iWatch سری ۳ رویکردی متفاوت را برای طراحی ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند خود در دستور کار قرار داده بود. این تغییر رویه در اپل واچ سری ۴ به وضوع قابل مشاهده است. با وجود اینکه این ساعت در مراحلی از فروش تنها در آمریکا عرضه شد، ولی یکی از موفق‌ترین محصولات هوشمند اپل بود و درآمد زایی قابل توجهی برای این شرکت داشت.

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

بسیاری کاربران، یکی از موفق‌ترین شاخصه‌های ساعت‌های هوشمند اپل را وجود فناوری الکتروکاردیوگرام(ECG) در این دستگاه‌ها می‌دانند زیرا به تعبیر این افراد تشخیص ضربان قلب و اندازه‌گیری فاکتورهای حیاتی بدن نوعی تحول را در سلامت کاربران ایجاد کرده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که در مواردی حتی ساعت هوشمند اپل توانسته است با اعلام هشدارهایی جان کاربر خود را پیش از آسیب جانی نجات دهد.

کارایی مناسب و دستیابی اپل به حد مطلوبی از فناوری در اپل واچ سری ۴ می‌تواند سبب شباهت زیاد Apple Watch 5 به آن شود، ولی با این وجود هنوز برخی از کاربران نوآوری در ساعت‌های هوشمند اپل را زیر سوال برده و آن‌ها را فاقد کیفیت برتر می‌دانند. به هر روی مدیران اپل برای از دست ندادن حتی یکی از کاربران ساعت هوشمند خود و افزودن به مشتریان این گجت هوشمند، هدف‌گذاری دقیقی را انجام داده‌اند.

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

طراحی Apple Watch 5

اپل مدل‌های ۲، ۳ و ۴ اپل واچ را با طراحی ظاهری تقریبا یکسان عرضه کرده بود، ولی این شرکت قصد دارد نسخه پنجم این ساعت‌های هوشمند را با ظاهری متفاوت‌تر و به کارگیری فلزی خاص برای بدنه تولید کند. به تازگی انیمیشنی کوتاه در نسخه آزمایشی نرم‌افزار WatchOS 6 کشف شده است که نشان می‌دهد اپل تصمیم به عرضه Apple Watch 5 با استفاده از فلز تیتانیوم دارد.

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

البته مدل سرامیکی این ساعت هوشمند نیز عرضه خواهد شد ولی استفاده از فلز تیتانیوم در بدنه اپل واچ توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در حالی که اپل نسخه‌های سرامیکی اپل واچ سری ۲ و سری ۳ را عرضه کرده، هرگز نسخه‌ای از این ساعت را به صورت تیتانیوم تولید نکرده است. مدل سرامیکی اپل واچ سری ۲ در ابتدا ۱۲۵۰ دلار برای مدل ۳۸ میلی‌متر و ۱۳۰۰ دلار و بیشتر برای دستگاه‌های ۴۲ میلی‌متری قیمت داشت. اپل واچ سری ۵ ظاهرا دقیقاً شبیه سری ۴ با صفحه نمایش لبه به لبه (edge-to-edge) ساخته می‌شود.

اسناد منتشر شده نشان می‌‌دهد نمایشگر ساعت هوشمند Apple Watch 5 مستطیلی شکل است و رابط کاربری در آن به شکل محسوسی ارتقا یافته است. 

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

روشی جدید برای تعامل با Apple Watch

اپل ارتباط نرم‌افزار مخصوص ساعت‌های هوشمند خود را در جدیدترین مدل اپل واچ تا حد قابل توجهی افزایش داده است. کاربران می‌توانند به سادگی با حرکت دست خود روی صفحه نمایش ۱.۷ اینچی این گجت هوشمند به قسمت‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال کاربر تنها با زدن انگشت روی مچ می‌تواند پیام‌های دریافتی را روی نمایشگر ساعت مشاهده کند و یا با چسباندن دست به مچ دست دیگر تماس دریافتی را پاسخ داد.

در واقع اپل تمرکز خود را در تولید Apple Watch 5 بر روی حرکت دستان کاربر قرار داده است و می‌خواهد با کم کردن تعداد لمس‌های مستقیم نمایشگر، تعاملی عمیق‌تر را با صاحب ساعت هوشمند خود برقرار کند. در حالت کلی این موضوع می‌تواند تا حد زیادی مهم به نظر نرسد زیرا این‌چنین کاربردی از یک گجت پوشیدنی مورد انتظار همه کاربران است، اما هرچه این تعامل افزایش یابد، کاربران استقبال بیشتری از Apple Watch  خواهند کرد. 

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

ویژگی‌های جدید ارزیابی سلامتی

حسگر سنجش میزان ضربان قلب و نمایش آن روی صفحه دیجیتال ساعت‌های هوشمند، قبل از Apple Watch 5 و در ساعت‌های نسل گذشته شرکت اپل و سامسونگ نیز وجود داشت و فناوری نوین محسوب نمی‌شود. حال اپل قصد دارد سیستم ردیابی خواب را راه‌اندازی کند تا اپل واچ با حسگرهای خاص خود و اندازه‌گیری فعالیت‌های بدن از بیدار یا خواب بودن کاربر خود اطلاع پیدا کند و در صورت علاقه زمان ضروری برای خواب و استراحت را به کاربر اطلاع دهد.

اپل فناوری جدید Apple Watch 5 را سیستم نظارت بر خواب نامیده و هدف از این فناوری را ارتقاء مراقبت‌های پزشکی اپل واچ حتی در هنگام خواب اعلام کرده است. طبق آمارهای منتشر شده از نهادهای بهداشتی و درمانی، تعداد بسیار زیادی از حملات قلبی در هنگام خواب رخ می‌دهد و اگر کاربر پیش از این حمله‌ها از شرایط جسمی خود آگاه شود، می‌تواند تا حد زیادی از آسیب‌های جدی و حتی مرگ جلوگیری کند. 

جدیدترین سری اپل واچ را بیشتر بشناسید +تصاویر

قیمت و تاریخ عرضه Apple Watch 5

در حالی که مدل ۴۰ میلی‌متری قابل اتصال به اینترنت از طریق WiFi ساعت‌های هوشمند اپل نسل چهارم با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد، نسل پنجم اپل واچ که علاوه بر WiFi از طریق شبکه ارتباطی همراه (cellular data) نیز به اینترنت وصل می‌شود، احتمالا با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش برسد. Applw Watch 5 با ضخامت‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر و با بدنه‌هایی از جنس سرامیک و تیتانیوم عرضه می‌شود.

عده زیادی از کارشناسان و طرفداران شرکت اپل معتقدند، Applw Watch 5 به همراه نسل جدید آیفون در تاریخ ۱۹ شهریور سال جاری معرفی و در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوایند: ۸ توانایی کمتر شناخته شده دستیار هوشمند گوگل +تصاویر


گزارش از علیرضا باجلان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرین جدی آتشگاه
۰۹:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
می شود زود. ارسال کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
میشه قیمت هم بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام‌آیا‌این‌ساعت‌ها‌بدون‌اتصال‌به‌بلوتوث‌گوشی‌کار‌میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۱:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
مگر شرکت اپل در ایران تحریم نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا.محبی
۱۷:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدل های قدیمی اپل مثل اپل واچ 3 توی ایران هنوز هست
آخرین اخبار