ست مولتن از نامزدی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا کناره‌گیری کرد

یکی از نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در سخنانی اعلام کرد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی صرف نظر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ست مولتن، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت ماساچوست، روز جمعه اعلام کرد از دور رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ کنار می‌کشد.

این کهنه‌سرباز ارتش آمریکا که در عراق جنگیده است، در یک سخنرانی در نشست کمیته ملی دموکرات در سانفرانسیسکو گفت: «هر چند که این کارزار آن گونه که امیدوار بودم، پایان نمی‌یابد، با علم به اینکه ما مسائل اساسی برای مردم آمریکا و آینده خود را مطرح کرده‌ایم، از این رقابت خارج می‌شوم.»

مولتن ۴۰ ساله نتوانست حمایت کافی را برای شرکت در دو جلسه اول بحث‌های دموکرات‌ها به دست بیاورد و بنابراین شانس وی کاهش یافت.

پس از جان هیکنلوپر، فرماندار سابق کلرادو، و جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن، وی سومین نامزد حزب دموکرات است که در ماه اوت از دور رقابت‌های این حزب کناره‌گیری می‌کند.

مولتن اعلام نکرد که از کدام یک از نامزد‌های حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا حمایت خواهد کرد.

او پیش از اعلام کناره‌گیری خود از دور این رقابت‌ها در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اعلام کرده بود از دید وی روشن است که این یک رقابت سه نفره خواهد بود بین جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق، سناتور برنی سندرز و سناتور الیزابت وارن.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار