ژاپن: شاید پیونگ‌یانگ خواسته باشد با آزمایش موشکی ما را غافلگیر کند

وزیر دفاع ژاپن هدف احتمالی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را غافلگیر کردن کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی، تاکشی ایوایا، وزیر دفاع ژاپن، به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی واکنش نشان داد. 

او در سخنانی گفت: «کره شمالی اوضاع در منطقه را از نزدیک زیر نظر دارد. پیونگ‌یانگ ممکن است خواسته باشد ما را غافلگیر کند.»

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود. مقامات وزارت دفاع ژاپن اعلام کردند این موشک‌ها از شرق کره شمالی به سوی دریای ژاپن شلیک شدند. آن‌ها همچنین اعلام کردند این موشک‌ها در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمدند.

این آزمایش موشکی یک روز پس از آن انجام شد که مقامات سئول اعلام کردند در حال پایان دادن به قرارداد مرتبط با اشتراک گذاشتن اطلاعات بین این کشور و ژاپن در پی تنش اخیر در روابط سئول- توکیو هستند. ژاپن و آمریکا از کره جنوبی خواسته‌اند به این توافق نامه پایبند باقی بماند. آن‌ها می‌گویند همکاری‌های سه جانبه برای مقابله با کره شمالی امری حیاتی است.

ایوایا گفت تصمیم کره جنوبی بر روند جمع‌آوری یا تحلیل اطلاعات از سوی ژاپن تأثیر ندارد. او همچنین گفت این توافق‌نامه تا ماه نوامبر به قوت خود باقیست و ژاپن همچنان به همکاری‌های خود با سئول و واشنگتن ادامه می‌دهد.

کره شمالی پیشتر اعلام کرد آزمایش‌های موشکی‌اش هشداری برای آمریکاست که در حال انجام دادن رزمایش‌های مشترک نظامی با کره جنوبی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار