کره شمالی: در صورت ادامه اقدامات خصمانه آمریکا مذاکره نمی‌کنیم

کره شمالی تاکید کرد در صورتی که آمریکا به رفتارهای نظامی خصمانه خود ادامه دهد، با این کشور مذاکره نخواهد کرد.

کره شمالی: در صورت ادامه اقدامات خصمانه آمریکا مذاکره نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی اعلام کرد مادامی که آمریکا "اقدامات نظامی خصمانه فزاینده" خود را متوقف نکند، "علاقه‌ای به گفت‌وگو" نخواهد داشت.

این در حالی است که یک نماینده ارشد آمریکا به سئول سفر کرده و در انتظار احیای مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی است.

گفت‌وگوهای هسته‌ای این دو کشور از زمان نشست دوم میان رهبران کره شمالی و آمریکا در هانوی در ماه فوریه که بدون هیچ توافقی پایان یافت، با بن بست مواجه شده است. طی هفته های اخیر، کره شمالی در اعتراض به رزمایش مشترک نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی، اقدام به چندین آزمایش موشکی میان برد کرده است. کره شمالی اعلام کرده که این رزمایش‌ها تمرینی برای حمله است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد شدید از آزمایش موشک کروز میان برد آمریکا و برنامه این کشور برای استقرار جت‌های جنگنده اف-۳۵ در منطقه، این اقدام را خطرناک توصیف کرد که می‌تواند جنگ سرد جدیدی را رقم زند.

وی در بیانیه ای افزود: این اقدام ما را مجبور به ارزیابی یک روش واقع گرایانه برای توجه بیشتر به تقویت نیروی بازدارندگی می کند. ما در موضع خود برای حل صلح آمیز مسائل از طریق مذاکره  ثابت قدم هستیم. اما مذاکره به همراه تهدید نظامی مورد علاقه ما نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار