احداث محل برای نگهداری سگ‌های بی پناه و احشام سرگردان

شهردار بندر انزلی از احداث محل برای نگهداری سگ‌های بی پناه و احشام سرگردان در این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن پور قربان، شهردار انزلی گفت: برای نگهداری سگ‌های بی پناه و احشام سرگردان در این شهر یک محل احداث می‌شود.

او افزود: یک قطعه زمین به مساحت ۸۰۰ متر مربع در منطقه سنگاچین (گلوگاه) از سوی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته که مجوز‌های لازم از سوی ادارات محیط زیست و آب منطقه‌ای اخذ شده و مراحل تسطیح زمین، راه سازی، فنس‌کشی و استقرار کانکس در این محل به پایان رسیده و بزودی و بعد از تامین روشنایی این مکان برای نگهداری سگ‌های بی‌پناه و احشام سرگردان شروع به کار خواهد کرد.

شهردار بندر انزلی، با بیان اینکه ساماندهی سگ‌های سرگردان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با توجه به موقعیت توریستی شهر انزلی و لزوم ایجاد بستری امن برای شهروندان و گردشگران، وجود احشام سرگردان به ویژه سگ‌های بی پناه علاوه بر ایجاد رعب و ترس در میان کودکان و بانوان، خطراتی همچون انتقال بیماری را برای مردم به همراه دارد.

حسن پور قربان، با اشاره به دغدغه‌های حامیان حیوانات به نحوه جمع‌آوری سگ‌ها و احشام سرگردان، افزود: تلاش شهرداری حمایت از حقوق حیوانات است و نه آسیب رساندن به آن‌ها و این جمع آوری بدون هیچ سلاح و وارد نمودن آسیبی به این حیوانات انجام خواهد گرفت.

او گفت:این حیوانات پس از انتقال به محل اسکان نگهداری از آن‌ها تحت نظر دامپزشکی و منطبق با استاندارد‌های بهداشتی و رعایت حقوق حیوانات انجام خواهد شد و در صورت بیمار بودن مراحل درمان و واکسیناسیون و جراحی‌های لازم از سوی دامپزشک مورد تایید انجام می‌پذیرد.

شهردار بندر انزلی تصریح کرد: سگ‌ها بعد از واکسیناسیون و عقیم‌سازی در یک دوره زمانی مشخص و پس از نشانه‌گذاری، یا در طبیعت رها شده و یا برای نگهبانی از باغ و ویلا به مردم سپرده خواهند شد و ما هیچ حیوانی را در این محل به صورت دائمی حبس نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

ساخت محل برای نگهداری سگ‌های بی پناه و احشام سرگردان

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.