افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در بافت

با حضور رئیس دادگستری شهرستان بافت و مسئولین شهرستانی دومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در بافت افتتاح شد.

افتتاح دومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در بافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان بافت در آئین افتتاحیه دومین دفتر خدمات قضائی گفت: مهمترین هدف از اجرای طرح ایجاد خدمات الکترونیک قضائی سلامت سازی دستگاه قضائی است.

او افتتاح این دفتر خدمات الکترونیک قضائی را گام مناسبی در جهت افزایش و بهبود ارائه خدمات به شهروندان دانست.

این مقام قضائی گفت:با راه اندازی و انجام بخشی از خدمات قضائی با استفاده از فن آوری‌های روز و در محیطی مناسب و خارج از مجموعه دادگستری رضایت مردم را به همراه داشته باشد.

علیدادی سلیمانی افزود: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایند‌های رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

او گفت: این دفاتر آماده پذیرش طرح دعوی، تقدیم لایحه و پیگیری امور قضائی و پذیرش شکوائیه بدون رجوع به دادگاه‌ها می‌باشد و مهمترین هدف از اجرای طرح ایجاد خدمات الکترونیک قضائی سلامت سازی دستگاه قضائی است.

این مقام قضائی افزود: اطلاع از آخرین وضعیتی پرونده‌ها یکی از علل اصلی تراکم و شلوغی محاکم است و در فضای شلوغ کاری ممکن است کارمندان دادگستری نتوانند به نحو احسن پاسخگوئی سوالات و نیاز‌های مردم باشند و استفاده بخش خصوصی در فرآیند دادرسی و رسیدگی‌ها سبب افزایش رضایت مندی مردم می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار