برخورداری تمام روستاهای ایلام از آب شرب تا ۲ سال آینده

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام از برنامه‌ریزی این شرکت برای پایان آب‌رسانی سیار به روستا‌های استان در دو سال آینده و برخورداری تمام روستا‌ها از آب شرب بهداشتی پایدار خبر داد.

برخورداری تمام روستاهای ایلام از آب شرب تا ۲ سال آینده

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  نورالله تیموری گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با حمایت‌های استاندار محترم، انجام‌شده که بر اساس آن، طی دو سال آینده آب‌رسانی به روستا‌ها به‌صورت سیار در استان به صفر برسد.

 

او بابیان اینکه انتظار می‌رود که با تلاش همه مسئولان، اولین استانی باشیم که آب‌رسانی سیار به روستا‌ها در دیگر نداشته باشیم و همه روستا‌هایی استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار باشند، افزود: استاندارد مصرف آب در ایران به ازای هر نفر ۱۲۰ لیتر است که در کشور‌های اروپایی ۸۰ لیتر است.

 

تیموری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی نقاط استان میزان سرانه مصرف تا ۳۵۰ لیتر هم می‌رسد، اضافه کرد: مشترکین عزیز باید این نکته را موردتوجه قرار دهند که حتماً صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند، منظور از صرفه‌جویی، مصرف بهینه آب است.

 

تیموری اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز موجب می‌شود که در این میان ۳۰ تا ۴۰ درصد آب در شبکه گم شود، البته باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد و صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف آب موردتوجه مشترکین قرار گیرد و شرکت آب و فاضلاب روستایی را برای ارائه خدمات بیشتر همراهی کنند.

 

او با اشاره به اینکه در جریان سیل ابتدای سال جاری، شبکه آب و فاضلاب ۱۲۲ روستای استان دچار خسارت شد، افزود: برآورد خسارت‌های واردشده به تأسیسات شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی استان حدود ۳۱ میلیارد بوده است که البته مدیریت جهادی در شرکت آبفار استان قبل از سیل، حین سیل و بعد از سیل موجب شد که خسارت‌های سیل افزایش نیابد.

 

تیموری بابیان اینکه شرکت آبفار استان ایلام از سه شرکت برتر کشور است، اظهار کرد: اگر توفیقاتی حاصل‌شده، ناشی از حمایت خوب مسئولان و رسانه‌های استان است که تلاش رسانه‌ها در این زمینه قابل‌تقدیر است، حمایت‌ها و راهنمایی‌های رسانه‌ها تأثیرگذار است.

انتهای پیام/اس

پایان آبرسانی سیار به روستاهای ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.